تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است/ فعالیت ۳۵ طرح سالمسازی در سواحل گیلان

امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است/ فعالیت ۳۵ طرح سالمسازی در سواحل گیلان

Shokohi
Alireza
03 مرداد 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است/ فعالیت ۳۵ طرح سالمسازی در سواحل گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آثار تربیتی بالای نماز جمعه در تجدید نشاط معنوی در جامعه، اظهار کرد: امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ٣ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نماز جمعه و طرح‌های سالمسازی دریا برگزار شد، با تبریک چهلمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور (۵ مرداد ۵۸) به امامت آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران، گفت: به همین مناسبت، میز خدمت دستگاه‌ها اجرایی این هفته در نماز جمعه برپا می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان به مهم‌ترین کارکردهای نماز جمعه اشاره کرد و افزود: اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد که عبارت از اجتماعات روزانه که در نمازهای جماعت حاصل می‌شود، اجتماعات هفتگی در مراسم نماز جمعه و اجتماع سالانه حج در کنار خانه خدا است.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از اجتماعاتی که در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته، برگزاری نماز جمعه است که کارکردهای مهمی در جامعه می‌تواند داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آگاهی دادن به مردم از نظر معرفتی، سیاسی و اجتماعی از کارکردهای نماز جمعه است، تصریح کرد: ایجاد همبستگی هر چه بیشتر در میان مسلمین از وحدت اجتماعی امنیت ملی به وجود می‌آید ضمن اینکه امنیت ملی مولود وحدت اجتماعی است و وحدت ملی از اقتدار ملی به وجود می‌آید.

فاضلی به آثار تربیتی بالای نماز جمعه در تجدید نشاط معنوی برای توده‌های مردم و تقویت معنویت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است.

وی با اشاره به اینکه تبیین برنامه‌های نظام توسط امام جمعه از کارکردهای نمازجمعه است، بیان کرد: انتقاد منصفانه از وضع موجود و دفاع کردن واقع‌بینانه، ترویج سیاست امیدزایی در بین مردم، کم کردن فاصله حکومت و مردم و همچنین جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی از دیگر کارکردهای نمازجمعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به وجود ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در این استان اشاره کرد و افزود: ۹ شهرستان و ۵۶ روستا در ساحل استان واقع شده است.

فاضلی با بیان اینکه ۳۵ طرح سالمسازی دریا در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: مسئولیت مستقیم ساماندهی سواحل به عهده وزارت کشور است اما از همکاری سازمان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

کارگروه فضای مجازی در شورای فرهنگ عمومی گیلان تشکیل شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور بر نزدیک‌تر شدن مسئولان به مردم تأکید کرد و گفت: نماز جمعه بهترین مکان برای حضور مسئولان در کنار مردم است.

سردار محمد عبدالله‌پور، خواستار برپایی میز خدمت به صورت هفتگی در نمازهای جمعه شد و بیان کرد: میز خدمت در نماز جمعه می‌تواند بخشی از مشکلات ساختاری دستگاه‌ها را برطرف کند.

وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها و فضای مجازی، تصریح کرد: می‌طلبد کارگروه فضای مجازی در شورای فرهنگ عمومی گیلان تشکیل شود.

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه مذکور افزایش طرح‌های سالمسازی در استان را تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: طرح شناگاه در مناطق پر جمعیت باید فعال شود و این امر نیازمند استفاده از بخش خصوصی است.

سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه طرح‌های سالمسازی دریا در ۴۲ کیلومتر از سواحل استان فعال است، گفت: طرح دریا رویکرد فرهنگی دارد و وظایف ۱۶ دستگاه در آن مشخص شده است.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید