تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » عزاداری حسینی، با نگاه هنر در گیلان

عزاداری حسینی، با نگاه هنر در گیلان

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

عزاداری حسینی، با نگاه هنر در گیلان

پاسداشت فرهنگ محرم از سوی فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در گیلان با عنوان 'مهر محرم' از زاویه نگاه هنر برگزار می شود.
 
به گزارش هنر گیلان، رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر افزود: بر همین اساس برنامه مهر محرم به مدت 10 شب پس از نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت تعریف شده است.
قاسم مصفا افزود: اجرای نمایش چند رسانه ای و پرفورمنس(هنر نمایشگون) عاشورا ، شعرخوانی و مداحی عاشورایی ، راهپیمایی و عزاداری کاروان اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از برنامه های مهر محرم است.
وی، همچنین احیای سنت مقتل خوانی به منظور معرفت افزایی و کسب معنویت نسبت به وقایع مستند حوادث روز عاشورا در استان را یاد آورشد.
وی افزود: سنت مقتل خوانی، مناقب خوانی، پرده خوانی، شبیه خوانی، روضه خوانی و ...؛ آیین های مربوط به سنن اقامه عزای حسینی است ؛ و مقتل خوانی هر روز در این اداره کل برگزار خواهد شد.
مصفا، همچنین از دریافت اجرای گروه های تعزیه خوان استان در ماه محرم خبر داد و گفت: ماه محرم فرصتی برای انتقال فرهنگ دینی و اسلامی به نسل جوان جامعه است.
تعزیه یا شبیه خوانی نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی شیعی و بیشتر در باره شهادت امام حسین(ع) و مصائب اهل بیت (ع) است و اهمیت هنرمندانه خواندن اشعار در تعزیه بیش از روش اجرا و نمایش واقعه هاست./ایرنا
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید