تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » وضعیت شغلی تئاتر نگران‌کننده است

وضعیت شغلی تئاتر نگران‌کننده است

Shahryar
Shahryar
06 آبان 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

وضعیت شغلی تئاتر نگران‌کننده است

کارگردان و نویسنده تئاتر گیلان گفت: وضعیت تئا‌تر به لحاظ مکان تمرین و اجرا، ردیف بودجه و عدم امنیت شغلی نگران‌کننده است.
 

به گزارش هنر گیلان،فرزاد میرزازاد با اشاره به جایگاه بلند تئاتر بین هنرهای دیگر، راه یافتن برخی از آثار تئاتر به جشنواره‌های مختلف و دریافت جوایز در این زمینه را قابل تجلیل دانست.

وی با بیان اینکه هنوز تئا‌تر از جایگاه واقعی خود در کشور و گیلان فاصله زیادی دارد، ورود هنرمندان جوان و با استعداد به این عرصه را مطلوب خواند و گفت: با تمام این افتخار آفرینی‌ها، وضعیت تئا‌تر به لحاظ مکان تمرین و اجرا، ردیف بودجه و عدم امنیت شغلی نگران‌کننده است.

این هنرمند گیلانی خواستار ورود و افزایش تعامل بخش‌ خصوصی به عرصه تئاتر شد و گفت: نبود متن‌های مناسب و مطلوب برای نمایشنامه از دیگر مشکلات در این عرصه است که انتظار می‌رود با آموزش و تزریق افکار و تجربه‌های نوین به تئاتر تقویت شویم.

وی وجود آموزشگاه‌های هنری، فعالیت نویسندگان، کارگردانان و بازیگران جدید در این زمینه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حال تئاتر در کشور با جدیت مسئولان و تعامل آنها با هنرمندان خوب می‌شود.

ضرورت برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی در گیلان 

میرزازاد به وضعیت «نمایشنامه خوانی» در گیلان اشاره کرد و گفت: نمایشنامه‌خوانی در گیلان چند سالی است که رونق گرفته، اما زمان زیادی می‌برد تا این هنر به صورت حرفه‌ای در استان جای خود را باز کند.

این کارگردان تئاتر و نویسنده در ادامه خواستار برگزاری «جشنواره نمایشنامه خوانی» در گیلان شد و گفت: با برگزاری این جشنواره در استان بسیاری از استعداد‌های نوین در زمینه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی در سنین مختلف کشف می‌شود.

وی تئاتر را مادر تمام هنرها دانست و افزود: نگذاریم با بی‌تفاوتی‌ها هنر و فرهنگ ما دچار آسیب و بد احوالی شود، زیرا در این صورت جبران فرهنگ خسارت‌دیده سخت می‌شود.

میرزازاد با بیان اینکه تئاتر غذای روح است، ادامه داد: مشکلات اقتصادی و سیاسی حل‌شدنی هستند، اما جبران فرهنگ و هنر و ادب آسیب‌دیده مشکلات فراوانی به دنبال دارد.

به گزارش فارس، میرزازاد اخیراً با بازی در تئاتر «با زخمی بر روی شانه‌هایش» نامزد بهترین بازیگر مرد تئاتر در جشنواره سراسری «ایثار» شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید