تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » همایش تجلیل از محمدجعفر جعفری لنگرودی برگزار می‌شود

همایش تجلیل از محمدجعفر جعفری لنگرودی برگزار می‌شود

sahra
sahra
20 آبان 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

همایش تجلیل از محمدجعفر جعفری لنگرودی برگزار می‌شود

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لنگرود با هدف معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن در نظر دارد فعالیت خود را با برگزاری همایش تجلیل از مقام علمی استاد برجسته فلسفه، فقه و حقوق دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی آغاز کند.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود، همایش نکوداشت استاد محمدجعفر جعفری لنگرودی با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، آموزش و پرورش ، دانشگاه های شهرستان و نهادهای ذیربط در اول آذرماه سالجاری برگزار خواهد شد.

محمد جعفر جعفری لنگرودی فقیه، فیلسوف، ادیب و حقوقدان سرشناس ایرانی و صاحب تالیفات بسیاری در دانش حقوق، فلسفه، فقه، ادبیات و تاریخ است. وی که چندی نیز ریاست دانشکده حقوق دانشگاه تهران را برعهده داشته، از برجسته‌‌ترین استادان حقوق معاصر ایران به شمار می‌‌رود.

وی که متولد۱۳۰۲در لنگرود است، پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در لنگرود، برای ادامه تحصیل به دانشسرای رشت رفت که در حال تحصیل در دانشسرا، پدر و مادرش از دنیا رفتند. به همین دلیل تحصیل در دانشسرا را نیمه تمام گذاشت و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه شهرهای قم، همدان، اصفهان و مشهد رفت و در حوزه علمیه خراسان در محضر حضرت آیت الله میرزاهاشم مدرس قزوینی به درجه اجتهاد نایل شد. لنگرودی که همزمان با تحصیلات حوزوی موفق به اخذ دیپلم نیز گردیده بود ، برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران نیز ثبت نام نمود و پس از طی دوران تحصیل موفق شد دکترای حقوق خود را در سال۱۳۳۹از این دانشگاه دریافت کند.

دکتر جعفری لنگرودی اکنون۹۶سال دارد ، در انگلستان زندگی می کند و کماکان در حال تالیف، ترجمه و تحقیق در فقه، حقوق و فلسفه است. دایرةالمعارف عمومی حقوق (الفارق) ، دانشنامه حقوقی، ترمینولوژی حقوق، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، فرهنگ عناصرشناسی، فلسفه اعلی، فلسفه حقوق مدنی، تئوری موازنه ، رنسانس فلسفه و ۶۵ جلد کتاب دیگر از تالیفات این استاد کم نظیر است که مرجع غالب پایان نامه های دانشجویان و پژوهش های پژوهشگران معاصر گردیده است.

شایان ذکر است اکران فیلم مستند از زندگی دکتر جعفری لنگرودی ، چاپ کتابچه زندگینامه استاد جعفری ، اجرای تئاتر زندگی دکتر جعفری ، ساخت و نصب سردیس استاد جعفری در لنگرود ، نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان و استان و ... برخی از برنامه های پیش بینی شده همایش نکوداشت استاد جعفری لنگرودی می باشد.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید