تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نمایشگاه نقاشی «کرنش به حافظ» در تالار مرکزی رشت برپا شد

نمایشگاه نقاشی «کرنش به حافظ» در تالار مرکزی رشت برپا شد

sahra
sahra
02 آذر 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

نمایشگاه نقاشی «کرنش به حافظ» در تالار مرکزی رشت برپا شد

نمایشگاه نقاشی «کرنش به حافظ» از آثار نقاش آلمانی در تالار مرکزی رشت گشایش یافت.
 

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نمایشگاه نقاشی و آثار تجسمی «گونتر اوکر» نقاش ۸۸ ساله آلمانی با عنوان «کرنش به حافظ»، روز پنجشنبه (۳۰ آبان) با حضور رئیس موزه هنرهای معاصر تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان در تالار مرکزی رشت برپا شد.

این نمایشگاه با نمایش۴۲ اثر شامل ۳۱ اثر چاپ مشبک، شش اثر چاپ با ماسه روی مقوای رومی موزه‌ای، با رنگ سفید کهنه نمای ۳۶۰ گرمی دو میل و همچنین پنج اثر چاپ برجسته روی لوحه‌های گاه‌شماری دست ساز(بوتن) از این هنرمند آلمانی آغاز به کار کرد.

این هنرمندآلمانیتحت تأثیر گوته بود و زمانی که از طریق یادداشت‌های گوته با نام حافظ آشنا می شود تعدادی از اشعار حافظ را مطالعه کرده و با تأثیرپذیر از این اشعار بیش از ۴۰ اثر هنری خود را بر اساس اشعار حافظ نقاشی می کند.

آثار نقاشی «گونتر اوکر» برای نخستین بار در شهر شیراز رونمایی و بعد از آن در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان به نمایش درآمد و حال با هماهنگی مسئولان موزه هنرهای معاصر این آثار برای بازدید علاقه‌مندان گیلانی در شهر رشت به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار تا پایان آذرماه می‌تواند به رشت، بلوار شهید احمدزاده، جنب بوستان ملت، تالار مرکزی رشت مراجعه کنند.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید