تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در مقابله با آسیب‌‌های اجتماعی

ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در مقابله با آسیب‌‌های اجتماعی

Shahryar
Shahryar
12 آبان 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مسوول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به افزایش طلاق در جامعه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در مقابله با آسیب‌‌های اجتماعی تاکید کرد.
 
به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان،در شورای مشورتی خواهران کانون‌های مساجد استان با بیان اینکه بانوان ایران اسلامی در همه صحنه‌ها حضوری فعال داشته و پشتیبان نظام بوده‌اند، اظهار کرد: امروز نیز بانوان ما باید در صحنه حضور داشته و تجلی یک زن مسلمان در جامعه باشند.

وی با تأکید بر بهره گیری از توانمندی بانوان در فعالیت های فرهنگی تصریح کرد:  زنان ما باید در برنامه‌های فرهنگی هویت خود را بیابند.

حجت الاسلام پورابراهیم اضافه کرد: حضور بانوان در مسجد و فعالیت آنها باید با حفظ شأنیت این مکان مقدس همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه زنان در تیرس تهاجم فرهنگی هستند افزود: امروز بیشتر هجمه‌های دشمن بر روی زنان هدف گذاری شده چرا که می دانند زن نقش اساسی در تعالی خانواده و تربیت فرزندان دارد و باید با استفاده از ظرفیت مساجد به مقابله با این توطئه‌ها پرداخت.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به افزایش طلاق در جامعه اظهارکرد: باید با بهره گیری از ساحت مقدس مسجد به ارائه راهکار پرداخت.

وی با بیان اینکه 720 مسجد تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی کانون‌هاست اذعان کرد: این کانون‌ها نیازمند تغذیه فکری هستند و باید با تشکیل اتاق فکر به مقابله با هجمه‌های دشمن به ویژه در حوزه زنان بپردازیم.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به کمبود فضای فرهنگی در مساجد گفت: مساجد فاقد فضای فرهنگی هستند و همین فقدان مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان حاضر در جلسه به ارائه نظارت و پیشنهادات خود پرداختند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید