تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اکران «عامه پسند» و «تعارض» در سومین روز جشنواره در رشت

اکران «عامه پسند» و «تعارض» در سومین روز جشنواره در رشت

sahra
sahra
19 بهمن 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

اکران «عامه پسند» و «تعارض» در سومین روز جشنواره در رشت

سومین روز از اکران همزمان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در رشت با نمایش دو فیلم «عامه‌پسند» و «تعارض» همراه بود.
 

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،سومین روز از اکران همزمان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، امروز (پنجشنبه،۱۷ بهمن) با نمایش فیلم «تعارض» اثر محمدرضا لطفی در رشت آغاز شد.

این جشنواره در ۲ روز گذشته با اکران چهار فیلم «پدران»، «سینما شهر قصه»، «پوست» و «شنای پروانه» با استقبال مخاطبان و دوستداران هنر هفتم مواجه بود و فیلم«شنای پروانه» توانست با جذب بیشترین مخاطب گوی سبقت را از سه فیلم دیگر برباید فیلمی که با بازی جواد عزتی، طناز طباطبایی، آمیر آقایی و پانته‌آ بهرام در این دور از جشنواره به رقابت با فیلم‌های دیگر می‌پردازد.

امروز نیز دوستداران سینما به تماشای دو فیلم«تعارض»و «عامه‌پسند» نشستند. تعارضی که سعی کرده با بازی سودابه بیضایی، رضا بهبودی، محمد صدیقی‌مهر و رقیه افشین‌پور تنهایی آدم‌ها را روایت کند. لطفی در دومین فیلم خود بعد از «روایت ناپدید شدن مریم» مظاهر زندگی مدرن و انسان شهرنشین را نشانه رفته و از همان پلان اول بیننده را به میان جهان عجیب‌ و غریب فیلم می‌برد.

«عامه‌پسند» دومین فیلم اکرانی امروز در سینما میرزاکوچک رشت بود. در این فیلم سهیل بیرقی تصویری متفاوت از زندگی و خواسته‌های زنانه را به تصویر کشیده و سه‌گانه خود را با بازی فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری درباره زن ساخته است.

بیرقی در عامه‌پسند تقابل عرف و خواسته‌های شخصی را نشان می‌دهد و داستان زن ۵۷ ساله‌ای با بازی «فاطمه معتمدآریا» را تعریف می‌کند که بعد از جدایی ناجوانمردانه از همسرش، تصمیم گرفته برای اولین بار در زندگی خود مستقل باشد، کار کند، متفاوت و خلاف آن چه عرف جامعه است زندگی کند و در آستانه ۶۰ سالگی شبیه به جوان‌های بیست‌ و چند ساله زندگی کند.

وجود فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری بازیگران مطرح و شناخته شده فیلم «عامه‌پسند» موجب شدتا این فیلم با استقبال خوب مخاطبان همراه باشد و رکورد بیشترین فروش بلیت را به همراه فیلم «شنای پروانه» در این سه روز به خود اختصاص دهد.

اما به‌نظر می‌آید طی روزهای آینده با اکران فیلم‌های «خروج» حاتمی‌کیا، «خون شد» مسعود کیمیایی و « خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» پیمان قاسم‌خانی شاهد روزهای شلوغ‌تری در جشنواره سی‌و هشتم فیلم فجر رشت باشیم.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فردا (جمعه، ۱۸ بهمن) با اکران فیلم‌های «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا و «مردن در آب مطهر» نوید محمودی در سینما میرزا کوچک ادامه می‌یابد.


دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید