تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » راهیابی ۷ اثر به نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان

راهیابی ۷ اثر به نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان

sahra
sahra
07 اسفند 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

راهیابی ۷ اثر به نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان

مدیر اجرایی نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان «جایزه هنری پارسی» خبر داد: با اعلام نتایج بازبینی نمایش‌ها، هفت اثر برای حضور در این جشنواره انتخاب شد.
 

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرهاد رحمان‌زاده در گفت و گو با رسانهها اظهار کرد: فراخوان نخستین جشنواره استانی تئاتر تک‌نفره و دونفره «جایزه ویژه هنری پارسی» از دی ماه امسال منتشر شد که ۱۷ اثر در مدت مقرر (۲۰ بهمن ۹۸) به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی ادامه داد: هیئت انتخاب آثار متشکل از علیرضا پارسی، فرهاد رحمان‌زاده و فرشاد یاری، پس از بازبینی فیلم این آثار، در نهایت هفت اثر را برای شرکت در نخستین جشنواره استانی تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان انتخاب کردند.

راهیابی 7 اثر به نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان

مدیر اجرایی و سخنگوی نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان بهاستثنا فقط در این دوره می‌بایست از مجموعه نمایشنامه "پروانه‌ها می‌خوانند" نوشته علیرضا پارسی استفاده میکردند، تصریح کرد: «تولدی دیگر» به کارگردانی اکبر محبوبی‌فر، «باد سرخ» به کارگردانی علی عاشوری و «ضریح چشم‌هایت» به کارگردانی فریما جعفرزاده از رشت، «ضریح چشم‌هایت» به کارگردنی رضا عباسی از فومن، «پروانه‌ها می‌خوانند» به کارگردانی مهدی مهربان، «ضریح چشم‌هایت» به کارگردانی ساناز شهبازی و «پوتین‌های خاموش» به کارگردانی سوگند ساجدی از صومعه سرا به این دوره از جشنواره راه یافتند.

رحمان‌زاده با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی منتشر شد، افزود: متأسفانه اثری در بخش نمایشنامه‌نویسینخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان شرکت نکرد.

معرفی داوران نهایی جشنواره

این هنرمند تئاتر گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی داوران نهایی نخستین جشنواره تئاتر تک‌نفره و دونفره گیلان خبر داد و گفت: تیم داوری نهایی این دور از جشنواره متشکل از حسین مسافر آستانه، سیدوحید فخرموسوی، محمد پورجعفری، فرشاد یاری و مهرانه به‌نهاد خواهد بود.

وی یادآور شد: نخستین جشنواره استانی تئاتر تک‌نفره و دونفره بهپاس بیش از چهار دهه فعالیت نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و پژوهشگری تئاتر "علیرضا پارسی"،  با حمایت موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم گیل و با مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان برگزار می‌شود.

رحمان‌زاده با بیان اینکه نخستین دوره این جشنواره به دبیری دکتر افشین عموزاده از ۲۰ لغایت ۲۴ اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌ الانبیا(ص) رشت برگزار خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، احتمال موکول شدن این جشنواره به فروردین سال آینده وجود دارد.

***

علیرضا پارسی متولد ۱۳۳۸ رشت، نویسنده، کارگردان و پژوهشگر پیشکسوت تئاتر گیلان، دارای درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی، نویسندگی و کارگردانی بیش از ده‌ها نمایش از جمله «سحر خونین»، «آخرین امید»، «لحظه‌های سبز جنگل»، «طوبی»، «مضراب عشق»، «کبوتران خونین‌بال»، «اعتراف»، «یاس‌ها نمی‌میرند»، «ضریح چشم‌هایت»، «نغمه‌های دلتنگی»، «تولدی دیگر»، «عروس باران»، «بوی سیب»، «آبی‌ترین همسفر عشق»، «طلوع در شب» و... را بر عهده داشته است که این آثار در رشت و شهرها و جشنواره‌های مختلف کشور اجرا شده‌اند.

پارسی، مؤسس و مدیر خانه تئاتر خورشید، عضو کانون نمایشنامه‌نویسان انجمن تئاتر انقلاب دفاع مقدس و تئاتر مقاومت، عضو کانون کارگردانان تئاتر مقاومت، عضو کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران، عضو انجمن نمایش رشت، عضو شورای نطارت و ارزشیابی نمایش گیلان، تدریس در مراکز هنری و آموزشگاه‌ها، داور بازبین و داور بازخوان جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، دبیر جشنواره‌های مختلف تئاتر استانی (دفاع مقدس، نماز، بسیج، کانون‌های مساجد و دبیر همایش آسیب‌شناسی تئاتر گیلان)، عضو و دبیر شورای نظارت و ارزشیابی نمایش گیلان و مسئولیت دبیرخانه دائمی تئاتر گیلان را در کارنامه هنری دارد.

دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید