تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » راهیابی ۳ اثر از گیلان به دوازدهمین جشنواره داستان بانه

راهیابی ۳ اثر از گیلان به دوازدهمین جشنواره داستان بانه

Shokohi
Alireza
22 اسفند 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 راهیابی ۳ اثر از گیلان به دوازدهمین جشنواره داستان بانه

 سه اثر از نویسندگان گیلانی در میان ۷۴ اثر راه یافته به مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه قرار گرفت.                          

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فراخوان دوازدهمینجشنواره سراسری داستان بانه در چهار بخش، داستان کوتاه کُردی، داستان کوتاه فارسی، بخش کودک و نوجوان و بخش مقاله اعلام شد که بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ۶۸۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از داوری مرحله اول این جشنواره تعداد ۷۴ اثر جوازرقابت در مرحله نهایی جشنواره را کسب کردند.

در هر بخش از این جشنواره پنج داور، آثار ارسالی را داوری کردند که داوران داستان کوتاه فارسی از میان ۴۰۲ اثر ارسال شده به این بخش مطابق با فرم ارزشیابی کمیته علمی جشنواره، ۲۵ اثر از جمله «یک شب خانوادگی» اثر فاطمه رهبر، «آقای باندی وطنی» اثر بهمن نصیری خواه و «قرار است ابی بر بلندترین نقطه شهر بخواند» اثر نسیم توسلی از گیلان به مرحله پایانی راه یافتند.

همچنین داوران بخش داستان کوتاه کُردی مطابق با فرم ارزشیابی کمیته علمی از میان ۱۵۴ اثر ارسالی این بخش، ۲۵ اثر را به مرحله پایانی جشنواره معرفی کردند.

در بخش کودک و نوجوان نیز ۹۵ داستان کوتاه شامل ۷۰ اثر به‌زبان فارسی و ۲۵ اثر به‌زبان کُردی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در هر بخش هفت اثر به مرحله نهایی با امتیازبندی داوران معرفی شدند.

همچنین در بخش مقالات جشنواره نیز ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۲۱مقاله به زبان فارسی و ۹ مقاله به زبان کُردی بود و داوران جشنواره در هر بخش ۵ اثر را به عنوان آثار برتر به مرحله نهایی معرفی کردند.

جشنواره داستان بانه در ۲ بخش مجازی و حضوری برگزار می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور خوانش آثار انتخاب شده بخش نهایی جشنواره با اپلیکشینی که برای جشنواره تعریف شده و شبکه‌های مجازی به‌صورت نوشتاری، صوتی و تصویری برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه و خوانش آثار برگزیده هم به‌صورت حضوری در زمان مشخصی که بعدا اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.

خوانش آثار راه‌یافته به بخش پایانی به‌صورت مجازی از روز چهارشنبه ۲۱اسفندماه جاری آغاز شده و ارائهآثار راه‌یافتگان به مرحله نهایی نیز پایان اسفند در سایت به نشانیwww.banehfestival.com منتشر خواهد شد.

در هر بخش از جشنواره سه اثر به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب خواهند شدکه به نویسنده اثر جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید