تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » درهای چهار کتابخانه آستارا برای عضویت رایگان شهروندان باز شد

درهای چهار کتابخانه آستارا برای عضویت رایگان شهروندان باز شد

Shahryar
Shahryar
24 آبان 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 درهای چهار کتابخانه آستارا برای عضویت رایگان شهروندان باز شد

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا گفت: عضویت رایگان شهروندان در سطح کتابخانه های آستارا از صبح امروز (یکشنبه) آغاز و تا ساعت 19 ادامه دارد.

به گزارش هنر گیلان، قاسم خسروی روز یکشنبه افزود: عضویت رایگان در کتابخانه های شهرستان، بهانه ای برای تشویق نوجوانان و جوانان به سمت فرهنگ مطالعه است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی بین دانش آموزان و نیز عضویت رایگان جزو ابزارهای تشویق به منظور ترغیب دانش آموزان برای مطالعه کتاب است، اضافه کرد: در قبل از ظهر امروز در دو کتابخانه پیامبر اعظم (ص) و شهید داوود نشاطی شهر آستارا 81 نفر عضو رایگان شدند.
وی دیدار با امام جمعه شهرستان آستارا ، برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: تمامی این برنامه ها بهانه ای است تا کتاب در سبد نیازهای مردم جا بگیرد چرا که در چندین سال گذشته توجه مردم به سمت کتاب و کتابخوانی کم شده است.
خسروی میانگین فعلی افراد مراجعه کننده به کتابخانه های شهرستان را در طول روز 100 نفر خواند و افزود: با در نظر داشتن موقعیت ممتاز فرهنگی آستارا ، این آمار آنچنان هم نامطلوب نمی باشد ولی در سال های نه چندان دور با مراجعه چشمگیر کتابخوانان به کتابخانه های آستارا مواجه بودیم.
وی گرایش افراد به سمت دنیای مجازی را از جمله علت های کاهش حضور فیزیکی افراد به کتابخانه ها عنوان کرد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی آستارا در ادامه از اختصاص 110 میلیون ریال اعتبار از مجموع درآمد شهرداری آستارا به کتابخانه های این شهرستان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: همه ساله نیم درصد از کل درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز می شود.
خسروی اظهار کرد: بودجه های اختصاص یافته در راستای پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری و نیز صرف هزینه های عمرانی و جاری کتابخانه های شهرستان می شود.
وی با تقدیر از مجموعه عوامل شهرداری و نیز اعضای شورای اسلامی شهر آستارا در جهت اعتلای و توسعه فرهنگ مطالعه ، بیان کرد: شهرداری آستارا همواره از برنامه های فرهنگی کتابخانه ها استقبال کرده و خدمات ارزنده ای را نیز از خود به یادگار گذاشته که احداث کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) در محل باغ ملی از جمله آنهاست.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان به لحاظ فرهنگی دارای قدمت و پیشینه غنی می باشد طوری که نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان در سال 1302 به نام قرائت خانه توسط افراد خیر و فرهنگ دوست در شهرستان آستارا تاسیس شده است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید