تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اداره میراث فرهنگی آستارا ۵۰ اثر را برای ثبت ملی معرفی کرد

اداره میراث فرهنگی آستارا ۵۰ اثر را برای ثبت ملی معرفی کرد

Shokohi
Alireza
28 اردیبهشت 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از معرفی ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی به اداره کل متبوع، برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.            
به گزارش هنر گیلان  پردل امیری نژاد روز یکشنبه در نشست خبری هفته میراث فرهنگی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار کرد: تاکنون ۶ اثر از این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در بین ۵۰ اثر جدید، تعدادی از خانه های قدیمی با بام های سفالی، باغ ملی، تالاب استیل و آبگرم علی داشی قرار دارد.
  وی بیان کرد: آبشار لاتون در روزهای گذشته در فهرست آثار ملی ثبت شد و شهرداری لوندویل باید برای معرفی و تبلیغ این اثر طبیعی، تابلوهای تبلیغاتی آن را در ورودی شهر نصب کند.
  وی ادامه داد: موزه مدرسه حکیم نظامی آستارا با سه میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۵ راه اندازی شد و امیدواریم اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای بازگشایی مجدد و مدیریت این موزه برنامه ریزی کند.
  امیری نژاد گفت: جوامع محلی به عنوان خادمان میراث فرهنگی برای صیانت آثار تاریخی و طبیعی پیشگام باشند و مشارکت مسئولان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد هم ضروری است.
  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: کارکنان این اداره و تعدادی از مسئولان، امروز به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی، مزار شهدای گمنام را غبارروبی و گلباران کردند.
  ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی است.
  شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید