تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ۲۱ هزار شی تاریخی در موزه رشت ساماندهی شده است

۲۱ هزار شی تاریخی در موزه رشت ساماندهی شده است

Shokohi
Alireza
17 خرداد 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد : ۲۱ هزار شی تاریخی در گنجینه رشت ساماندهی شده است.            
به گزارش هنر گیلان   مسعود حلاج پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین اجرای طرح ساماندهی چهار هزار شی دیگر نیز در موزه یادشده آغاز شده است.
وی ، با بیان اینکه اعتبارات خوبی در زمینه ایجاد موزه اختصاص یافته افزود :نگهداری و مرمت بناهای قدیمی هزینه دارد که امیدواریم با هماهنگی شهرداری بتوانیم از آن حفظ و حراست کنیم و با ایجاد فضای مناسب زمینه بهره‌مندی مردم رشت و استان را از این ظرفیت‌ها ارتقا دهیم.
وی خاطرنشان کرد:  لایحه ساماندهی، مرمت ، احیاء و حفاظت بناهای تاریخی شهرداری رشت و ساختمان استانداری قدیم و استفاده از آنها به عنوان موزه، تصویب شده  و در گام اول پنج موزه در دستور کار قرار گرفته‌ است.
حلاج پور با ابراز خرسندی  از فضای همکاری ایجاد شده تصریح کرد:  در این راستا ساختمان تاریخی شهرداری رشت به موزه بلدیه و مردم شناسی، خانه میرزا کوچک به موزه میرزا، عمارت کلاه فرهنگی به موزه نهضت جنگل، ساختمان استانداری سابق به موزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و ساختمان محوطه شهرداری به موزه انقلاب و سایت موزه سنگ قبور دوران اسلامی تبدیل می شود.
گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
  علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید