تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » 84 نسخه خطی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهداء شد

84 نسخه خطی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهداء شد

Shahryar
Shahryar
26 آبان 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 84 نسخه خطی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهداء شد

 مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان از اهدای 84 جلد کتاب به این سازمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
 
 
به گزارش هنر گیلان ، حسین عباس نژاد کارسیدانی افزود: نسخه های اهدایی از نوع چاپ سنگی و افست بوده و از مجموعه کتابخانه شخصی مرحوم حاج شیخ محمد کاظم بحرالعلوم جلالی از روحانیون برجسته شهرستان آستانه اشرفیه، توسط یکی از فرزندان آن مرحوم به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهداء شده است.
وی بیان کرد: کتاب های مجموعه اهدا شده به سازمان در قطع رحلی و بیشتر آنها از جمله آثار مربوط به تحصیل علوم دینی طلاب بوده و با توجه به ارزش بالای این کتاب ها، مجموعه پیش رو می تواند در زمره یکی از شایسته ترین کتاب های موجود قرار گیرد.
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به وضعیت اقلیم و آب هوای استان گفت : متأسفانه بسیاری از اسناد و نسخه های خطی که به این سازمان اهدا می شود در شرایط مطلوبی نبوده و نیاز به مرمت اساسی دارد.
عباس نژاد از مردم خواست تا برای حفظ و زنده نگهداشتن هویت ملی دیارشان، نسخه های خطی موجود در منازل خود را به مرجع اصلی حفظ این آثار بسپارند تا با نگهداری اصولی، از زوال و نابود شدن آنها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: مردم فرهنگ دوست استان تاکنون همکاری شایسته و در خور توجهی با این مجموعه داشته اند و امیدواریم با استمرار این مساعدت ها ، بتوانیم دست در دست هم باعث احیای فرهنگ غنی گیلان باشیم .
وی در ارتباط با حوزه نشر و کتاب بیان کرد: بر این اعتقادیم که کتاب از بدو تولید می بایست نقد شود و بر همین اساس این سازمان از سال تاسیس (1391) تاکنون، 11کارگاه نقد و بررسی برگزار کرده است.
عباس نژاد کارسیدانی اظهار داشت: این سازمان در یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان که از دیروز (دوشنبه) فعالیت خود را آغاز کرده، برنامه هایی متناسب با فعالیت اسناد و کتابخانه ملی تعریف کرده است.
نمایشگاه کتاب گیلان تا یکم آذرماه در محل دایمی برگزاری نمایشگاه های گیلان میزبان علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است./ایرنا
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید