تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد: ویژه برنامه هفته عفاف و حجاب

در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد: ویژه برنامه هفته عفاف و حجاب

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
ویژه برنامه هفته عفاف و حجاب با همکاری موسسه قرآنی منتظران مهدی (عج) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.                                               
به گزارش هنر گیلان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛این  ویژه برنامه روز یکشنبه 22 تیر 99با حضور بانوان فعال حوزه قرآنی و نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ با همکاری موسسه قرآنی منتظران مهدی (عج) به مدیر مسئولی بهناز خدمتگزار در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه عذرا رجبی سخنران و مداح حوزوی در خصوص پیامدهای بدحجابی و بی حجابی گفت: با بدحجابی شخصیت انسان به فراموشی سپرده می شود و اذهان را به زیبایی های جسمی او متوجه می سازد. بدحجابی باعث بلوغ زودرس جنسی در جوانان و احساس پوچی در آنها می شود.وی جایگزینی فرهنگهای بیگانه و دورشدن از فرهنگ اصیل اسلام  را از دیگر  پیامدهای بدحجابی برشمرد.

رجبی در ادامه در خصوص آسیبهای بی حجابی گفت:خودنمایی و پوشیدن لباسهای تنگ و مدهای رنگارنگ ، زن را به صورت یک موجود مهمل و غیر فعال در می آورد که باید تمام وقتش را صرف حفظ ظاهر خود کند.

وی در مورد علل و عوامل بی حجابی افزود : پیروی از هوی و هوس یکی از عوامل ایجاد بی حجابی است برخی از زنان به خاطر هوی و هوس به فکر تنوع لباس ، ارایش و خونمایی در جامعه هستند.آنجا که هواپرستی و بی حجابی است نه پای دین در میان است نه پای عقل . در آنجا چیزی جر بلا نیست در انجا چیزی جز بیچارگی و فساد نخواهد بود . وی جلب توجه و کسب جایگاه را از دیگر عوامل بی حجابی عنوان کرد.

در ادامه بهناز خدمتگزار یکی از مربیان قرآن و مدیر مسئول موسسه قرآنی منتظران مهدی (عج) در مورد حجاب گفت:حجاب یعنی خدایا من می دانم غیرتت به من وصف ناشدنی است پس به احترام غیرتت حجاب بر سر می کنم.هیچ باغبانی را سرزنش نمی کنند که چرا در باغ خود حصار کشیده است چون باغ بی دیوار از اسیب مصون نیست و میوه و محصولی برای باغبان نمی ماند. هیچکس با نام و بهانه  آزادی دیوار خانه خود را بر نمی دارد و درب حیاط منزل را باز نمی گذارد چون خطر ورد دزد جدی است صاحب گنج و گوهر نیز جواهرات خود را در گنجه نگهداری می کند تا از دستبرد سارقین در امان بماند . هر کالایی قیمتی تر باشد درصد مراقبت از ان بالاتر می رود حجاب فرمان و اقتضای عقل است .

در ادامه منیژه ارمندی مسئول انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ومدیر مسئول موسسه قرانی مصباح الهدی در مورد حجاب گفت: نباید متحجرانه با بد حجابان برخورد کرد و رفتار جناحی داشت باید نشست تعاملی داشته باشیم و بعنوان شهروند در کنار هم نقد و گفتگو  کنیم. با فرهنگ روشنفکری به مناظره بنشینیم و درس عترت اخلاقی بیاموزیم سپس به امور شرعی تکلیفی بپردازیم .
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید