تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » امام جمعه صومعه سرا: شناسایی آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است

امام جمعه صومعه سرا: شناسایی آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
امام جمعه صومعه سرا، شناسایی آسیب های اجتماعی را یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: دستگاه های عضو باید در این زمینه با اهتمام بیشتری فعالیت کنند.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی صومعه سرا در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از نهادهای قانونی، رسمی و تأثیر گذار در جامعه است.

وی به وظیفه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر سیاست گذاری در مسائل فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: شناخت آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و پیدا کردن راه حل مناسب و تمرکز در فعالیت های فرهنگی سیاست گذاری در امور فرهنگی و جامعه از جمله وظایف اصلی این نهاد است.

امام جمعه صومعه سرا با بیان اینکه اعضای شورا فرهنگ عمومی از مدیران فرهنگی و سایر دستگاه‌های تأثیر گذار در شهرستان هستند، گفت: توجه کردن به شورا فرهنگ عمومی و پشتیبانی کردن و منظم بودن جلسات و پیگیر موضوعات از وظایف اساسی اعضای شورا است.

راشد نوری با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی باید توسط دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری شناسایی شوند، تصریح کرد: تشکیل کارگروه برای بررسی معضلات و اعلام نتیجه آن در جلسات رسمی شورای فرهنگی از اولویت‌های است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور اشاره کرد و افزود: نماز جمعه از یادگارها امام و سنت فراموش شده ایرانیان در قبل از انقلاب بود که با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد.

امام جمعه صومعه سرا همچنین تصریح کرد: متأسفانه حضور نیروهای حاکمیتی در نماز جمعه در همراهی مردم کمتر دیده می شود.

راشد نوری با بیان اینکه نباید میز خدمت تنها در مناسبت‌های خاص در نماز جمعه برگزار می شود به صورت نمایشی باشد، بیان کرد: وجود این میز در حاشیه نماز جمعه باید زمینه امیدواری مردم برای حل مشکلات را فراهم کند.

شناسایی آسیب‌های اجتماعی از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی

دبیر شورای فرهنگی عمومی صومعه سرا نیز با تأکید بر ضرورت توجه همه دستگاه‌های به آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی شناسایی این آسیب‌ها و ارائه راهکار است.

نورالله صفرپور بر ضرورت حضور همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات تأکید کرد و افزود: کارگروه‌هایی باید تشکیل شود تا مصوبات جلسات گذشته را پیگیری و نتایج آن را به شورا اعلام کند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید