تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا: کانون‌های مساجد صومعه‌سرا میزبان عزاداران حسینی(ع) می‌شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا: کانون‌های مساجد صومعه‌سرا میزبان عزاداران حسینی(ع) می‌شوند

Shokohi
Alireza
01 شهریور 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا گفت: همزمان با آغاز ماه محرم،‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان با برگزاری مراسمات میزبان عزاداران حسینی می‌شوند.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا، نورالله صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش در دهه نخست ماه محرم در کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان صومعه‌سرا برگزار می شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری با هدف ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین‌(ع) اجرا می‌شود افزود: تبیین ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، ترویج فرهنگ عاشورا، تبیین سبک زندگی اهل بیت‌(ع) و اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهدا‌(ع) از جمله اهداف و رویکردهای مورد توجه در برنامه کانون‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی مراسم ها در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام محرم و صفر نیز متناسب با شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، جهت کمک به معیشت اقشار آسیب‌ پذیر، ارتقای سلامت عمومی، ارائه خدمات عمومی برنامه ریزی کرده‌اند.

 

صفرپور تصریح کرد: با توجه به تأکید ائمه معصومین(ع) در خصوص برگزاری روضه‌های خانگی و به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا، مردم می‌توانند با احیا و اقامه «روضه خانگی» با جمعیت بسیار کم و حتی با حضور اعضای خانواده، عزای حسینی را برپا کنند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: اکثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان با سیاه پوش کردن کوچه‌ها و محله‌ها، اقامه عزا را به سمت فضاسازی شهری برده‌اند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید