تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » لاهیجان میزبان همایش ملی دیوارنگاره‌های مذهبی می‌شود

لاهیجان میزبان همایش ملی دیوارنگاره‌های مذهبی می‌شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

لاهیجان میزبان همایش ملی دیوارنگاره‌های مذهبی می‌شود

 سعید آگشته ظهر امروز در جلسه هماهنگی همایش ملی دیوارنگاره‌های مذهبی گیلان لاهیجان را میزبان برگزاری این همایش معرفی کرد.

به گزارش هنر گیلان، وی با بیان اینکه اعضای شورا و شهرداری لاهیجان با همکاری دانشگاه، میراث فرهنگی و جمعی از دلسوزان تاریخ و احیای هنر مذهبی و اسلامی همایش مذکور را برگزار می‌کنند، افزود: احیای دیوارنگاره‌های شهر لاهیجان و گیلان از اهداف برگزاری آن است.

شهردار لاهیجان احیای هنر تاریخی، مذهبی و اسلامی دیوارنگاره‌ها را از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد و گفت: لاهیجان از جمله شهرهای برخوردار از بقاع متبرکه با نقاشی‌های مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا روی دیوار بقاع لاهیجان به تصویر کشیده شده است، تصریح کرد: از 56 نقطه‌ای که در دهه 50 در لاهیجان روی دیوارهای آن نقاشی شده بود اکنون تنها 20 نقطه باقی مانده است.

آگشته تلاش برای احیا و محافظت از میراث گرانبهای مذکور را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دیوارنگاره‌ها پیشینه مذهبی شیعه در گیلان هستند و به همین دلیل میل و علاقه‌مندی تیم مدیریت شهری لاهیجان در این زمینه برای برگزاری همایش آن مضاعف شده است.

وی با اشاره به اینکه دیوارنگاره‌ها باید به عنوان المان و شاخص هویتی به جامعه ملی و بین‌المللی معرفی شود، خواستار معرفی دیوارنگاره‌های بقاع به صورت کتاب مصور شد.

شهردار لاهیجان از انتخاب دبیر علمی و اجرایی و تعیین اعضای دبیرخانه و میزان همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و عمومی و دانشگاهی و بخش خصوصی برای برگزاری همایش مذکور خبر داد.

وی زمان برگزاری همایش ملی دیوارنگاره‌های مذهبی گیلان را در اردیبهشت سال 95 در لاهیجان عنوان و از تلاش حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری و اعضای کمیته علمی برای هماهنگی‌های برگزاری این همایش قدردانی کرد./فارس
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید