تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » آموزش سواد رسانه‌ای در مراکز سما استان گیلان

آموزش سواد رسانه‌ای در مراکز سما استان گیلان

Shokohi
Alireza
24 شهریور 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به تلاش استکبار از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به کودکان و نوجوانان گفت: در ۲۳ مدرسه سما در استان گیلان برنامه ویژه‌ای در خصوص افزایش سواد رسانه‌ای به‌زودی اجرا می‌شود.                                    
به گزارش هنر گیلان  محمد دوستار ظهر امروز در دیدار با رئیس بسیج رسانه استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه نگاه جهان به رسانه یک نگاه و تفکر علمی است، اظهار کرد: رسانه‌ها در جهان تفکرات و اتفاقات مختلف را شکل داده و بسیار در جامعه تأثیرگذار هستند به همین منظور در کشور ماهم رشته علوم رسانه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد وجود دارد.
  وی با تأکید بر نقش مؤثر رسانه در اتفاقات آینده سیاسی جهان گفت: اگر بنا باشد در پنج سال آینده اتفاقی در جهان بیفتد رسانه آن را زمینه‌سازی و توجیه کرده و برای بهره‌برداری دولتمردان آماده می‌کنند.
  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه جنس دانشگاه آزاد اسلامی از نوع انقلاب و اسلام است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد از جنس انقلاب بوده و با دانشگاه دیگر فرق دارد زیرا تنها دانشگاهی است که دارای پسوند اسلام بوده و برای گسترش فرهنگ انقلاب در جامعه در تلاش است.
  دوستدار یکی از آفت‌های برخی از رسانه‌ها را سیاست زدگی دانست و افزود: بعضی از رسانه‌ها به دلیل منافع مالی استقلال فکری و مطالبه گری خود را ازدست‌داده و منافع جریان خود را دنبال می‌کنند لذا رسانه باید برای رشد و ارتقا خود به حفظ حاکمیت نظام تلاش کند‌.
  وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید روحیه مطالبه گری خود را در هر شرایطی حفظ کنند، بیان کرد: ما دارای رسانه‌های انقلابی بسیار خوبی در کشور و استان گیلان هستیم که زبان گویای مردم بوده و به حل مشکلات جامعه و مردم کمک می‌کنند به همین دلیل است که مردم رسانه‌ها را چشم بینا و زبان گویای خود می‌دانند‌.
  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه استکبار از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به دنبال ضربه زدم به کودکان و نوجوانان است، گفت: سواد رسانه‌ای در این شرایط حساس بسیار مهم و تأثیرگذار است زیرا بسیاری از خانواده‌ها را از آسیب‌های فضای مجازی آگاه می‌کند به همین منظور در ۲۳ مدرسه سما در استان گیلان برنامه ویژه‌ای در خصوص افزایش سواد رسانه‌ای به‌زودی اجرا می‌شود.
  دوستدار با قدردانی از زحمات بسیج برای ایجاد آرامش و برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور و استان گیلان تصریح کرد: اگر دیگر نهادهای کشور از اقتصاد مقاومتی برای زینت نام خود استفاده کردند ولی بسیج و سپاه این اسم را عملیاتی که و در حوزه‌های علمی، فرهنگی، سازندگی و رسانه دارای برنامه‌های بسیار زیاد بوده و پای‌کار است لذا دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد با بسیج رسانه استان نهایت همکاری را انجام دهد.
  
   
  پیوست رسانه‌ای برای دستگاه اجرایی ضروری است
  مسؤول سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این دیدار  با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پیوست رسانه به برنامه‌های خود بدهند، اظهار کرد: اگر یک دستگاه اجرایی پیوست رسانه نداشته باشد عملکردش به‌درستی نشان داده نشده و مردم با خدمات آن استفاده نمی‌شود.
  مهدی پارسا بسیج رسانه را یکی از جدیدترین سازمان‌های سپاه پاسداران معرفی کرد و گفت: چیزی در حدود هفت سال از عمر سازمان بسیج رسانه گذشته و تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است زیرا تکثر رسانه‌ها در کشور و استان گیلان روزبه‌روز در حال افزایش است.
  وی با اذعان به اینکه گیلان یکی از پنج قطب برتر رسانه‌ای در کشور است، بیان کرد: در گیلان ۴۰۰ پایگاه خبری و خبرگزاری‌های رسمی وجود دارد که می‌توانند تأثیر شگفتی در اتفاقات استان داشته باشند ولی بعضی از رسانه‌ها منفعل عمل می‌کنند.
  مسؤول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با درخواست از رسانه‌ها در خصوص ایجاد وحدت و همدلی در میان یکدیگر افزود: رسانه زبان گویای مردم بوده و باید مشکلات آنان را به گوش مسؤولان برسانند ولی بعضی از رسانه‌ها در استان در مواقعی که باید ورود کنند سکوت کرده و این عدم حرف زدن بر مشکلات موجود اضافه کرد.
  پارسا با بیان اینکه بسیج رسانه استان گیلان در کنار دانشگاه آزاد به‌عنوان یک نهاد انقلابی است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد یکی از انقلابی‌ترین نهادهای کشور بوده و سازمان بسیج رسانه استان گیلان در راستای مطالبه گری و حل مشکلات در کنار این نهاد بوده و از ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده می‌کند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید