تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آستانه اشرفیه؛ استفاده از ظرفیت های فضای مجازی جهت ارتقای فرهنگ عمومی بررسی شد

در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آستانه اشرفیه؛ استفاده از ظرفیت های فضای مجازی جهت ارتقای فرهنگ عمومی بررسی شد

Shokohi
Alireza
26 شهریور 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آستانه اشرفیه در سال 1399 صبح روز دوشنبه بیست و چهارم شهریور ماه، با حضور رئیس، نائب رئیس، دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی آستانه اشرفیه و با دستور: استفاده از ظرفیت های فضای مجازی جهت ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در شرایط کرونا در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.                    

به گزارش هنر گیلان  به نقل ازروابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه، کمیل شریفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ذکر دستور جلسه پرداخت و گفت: در شرایط بیماری کرونا، کارکرد فضای مجازی و استفاده از آن پررنگ شده و وجود آن نیز قابل حذف نیست. باید فعالیت های آموزشی، فرهنگی و آگاهی بخشی را در آن پررنگ نماییم تا تهدیدها را کمرنگ و فرصت ها را تقویت کنیم. تشکیل کارگروه فضای مجازی جهت هم افزایی و هماهنگی بیشتر و تولید محتوای مناسب باید مد نظر ما باشد. 

طیبی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: ما نگران نوجوانانی هستیم که بواسطه نیمه حضوری شدن آموزش، برایشان مجوز ورود هرچه بیشتر به فضای مجازی آماده شده است. والدین باید آموزش ببینند و شیوه­ های کنترل و نظارت بر فرزندان شان را یاد بگیرند. همینطور باید مقدماتی آماده شود تا برخی از داده های مذهبی از طریق معلمان و نرم افزار شاد، در معرض توجه دانش آموزان قرار گیرد و دانش آموزان از مزایای پرورش و تربیت اسلامی برخوردار شوند.همچنین بر فضاهایی مثل تلگرام و اینستاگرام باید نظارت محلی و شهرستانی صورت گیرد. نیک فطرت فرمانده سپاه پاسداران نیز با تأکید بر لزوم تولید محتواهای مناسب و قرار دادن آنها در اختیار دانش آموزان، با پیشنهاد تشکیل کارگروه محتوایی فضای مجازی موافقت نمود. 

رضایی نایب رئیس شورا هم به بیان سخنانی پرداخت و گفت: به طور عام فضای مجازی یکی از مسائل مهم جامعه است. از مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای تشکیل کارگروه باید بهره ببریم. پاک کردن صورت مسأله به حل آن کمکی نمی ­کند. شناسایی آسیب ها و ارائه راهکارها از وظایف این شورا است. ما هم ازین امر پشتیبانی می کنیم و در این راه گام بر می­ داریم.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید