تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برپایی نمایشگاه «جور دیگر باید دید» در رشت

برپایی نمایشگاه «جور دیگر باید دید» در رشت

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

برپایی نمایشگاه «جور دیگر باید دید» در رشت

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان از برپایی نمایشگاه «جور دیگر باید دید» با 30 مجسمه بازیافت‌شده در رشت خبر داد.
 
 
به گزارش هنر گیلان، افشین عموزاده لیچایی در نشست با مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری این شهر با بیان اینکه چرا باید یک کیلو پلاستیک یا فلز به جای آن که بازیافت شود برای یک نمایشگاه، تبدیل به مجسمه شود، اظهار کرد: این اقدام دو حسن دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی هزینه دارد، افزود: بسیاری از کشورها برای آنکه چیزی را به فرهنگ تبدیل کنند علاوه بر صرف هزینه زیاد، برای آن زمان و وقت می‌گذارند.

سازنده مجسمه‌های بازیافتی، درباره برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های بازیافتی خود، گفت: اگر این نمایشگاه مورد وثوق مردم قرار گرفت و استقبال شد در شهر رشت مکانی در اختیار من گذاشته شود که با هزینه شخصی مجسمه سه یا چهار متری بازیافت ساخته‌شود.

وی ادامه داد: مجسمه‌ای که از اجسام دورریختنی مانند پلاستیک، کاغذ فلز و چوب است درست شود برای مردم جالب توجه خواهد بود و می‌تواند به عنوان یک آموزش مطرح شود.

عموزاده با بیان اینکه مجسمه‌های بازیافتی به عنوان یک هنر محسوب می‌شود، یادآور شد: از طبیعت زیبا و هنرها در برخی کشورها به عنوان یک ابزار آرامشی استفاده می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه هنر نباید هدف چیزی شود، خاطرنشان کرد: هنر ابزاری است که دردسر و هزینه کمی دارد و اگر هر روز روی یک شهروند تاثیر بگذاریم و آن یک نفر به دیگران نیز این حس را انتقال دهد باز هم سازمان پسماند و ما نمی‌توانیم به هدف خود دست یابیم.

استادیار دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان یادآور شد: برخی از کارهای بنده بدون رنگ‌آمیزی و یا تغییر خاص است و برای آن که مخاطب اثرش را می‌بیند احساس نکند که می‌خواستم رنگ و لعاب به کار ببرم و در واقع می‌خواهم به او نشان دهم تا احساس کند که خودش نیز می‌تواند آن را درست کند.

وی با بیان اینکه برای بازیافت لازم نیست فرد هنرمند باشد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های هنر مدرن در برابر هنر کلاسیک در همین نکته است.

عموزاده با قدردانی از تلاش مدیرعامل سازمان پسماند در برپایی نمایشگاه مجسمه‌های پسماند، یادآور شد: برای ما وجود متولی که ارزش طلای کثیف را درک کند بسیار غنیمت است و امیدوارم شهر رشت به مرکزی تبدیل شود که در مقایسه با استان‌های دیگر پیشرو باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «جور دیگر باید دید» با 30 مجسمه از 14 تا 19 آذر با حمایت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در مجتمع خاتم‌الانبیای این شهر خبر داد.

 عموزاده که پیش از این سه نمایشگاه در گالری ارسباران سال 88، گالری بهمن سال 89 و بوستان گفت‌وگوی تهران در سال 90 برگزار کرده‌است، تمام مجسمه‌های نمایشگاه مذکور را که با مواد دورریختنی ساخته‌شده، در معرض دید مردم قرار می‌دهد.
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید