تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » بیش از 112 میلیارد تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد/ ثبت‌نام ادامه دارد

بیش از 112 میلیارد تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد/ ثبت‌نام ادامه دارد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تا کنون بیش از 112 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است، گفت: سامانه کارا همچنان فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه میدهد، تأکید کرد: سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات همچنان فعال است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف پرداخت میشود، تصریح کرد: کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارگر شاغل در بنگاه 160 میلیارد؛ کارفرمایان خویشفرما 80 میلیارد و آزادکاران فاقد بیمه 60 میلیارد ریال تسهیلات دریافت میکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مهلت ثبتنام در این سامانه تاکنون چند نوبت تمدید شده است، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته دستورات لازم برای تمدید مهلت اعطای تسهیلات تا پایان مهرماه از سوی مدیران ادارهکل اعتبارات بانک مرکزی به مدیران عامل بانکهای کشور ابلاغ شده است.

فاضلی افزود: بر این اساس، صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانهای اعم از افراد و واحدهای کارگاهی رسمی (دارای کارکنان بیمه شده) و شاغلان و فعالان فرهنگی و هنری بدون کد کارگاهی بیمه (غیر رسمی) تا پایان مهرماه مهلت دارند درخواست تسهیلات را از طریق سامانه کارا ارائه و ثبت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با دعوت از همه مشمولان حوزه فرهنگ و هنر استان برای ثبت‌نام در این سامانه و تکمیل اطلاعات، اعلام کرد: تاکنون، هزار و 232 فقره پرونده (شامل هزار و 798 اشتغال به نفر) از اصحاب فرهنگ، هنر گیلان در سامانه کارا ثبت‌نام شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 541 پرونده خویش‌فرما، 146 پرونده کارگاه رسمی (712 نفر) و 545 پرونده غیر رسمی (فاقد بیمه) در رسته اصلی مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای بوده است.

فاضلی، مبلغ تسهیلات درخواستی اصحاب فرهنگ و هنر استان در این سامانه را 235 میلیارد و 95 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 112 میلیارد و 51 میلیون ریال تسهیلات به این متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه این تسهیلات برای جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای این بخش ناشی از محدودیت‏‌ها و بیکاری‏‌های تحمیلی مستمر از کرونا است از متقاضیان خواست تا هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

دسته بندی :  خبرها / مجله هنر گیلان
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید