تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سرپرست معاونت فنی معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گیلان را با خطر جدی مواجه می‌کند

سرپرست معاونت فنی معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گیلان را با خطر جدی مواجه می‌کند

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
سرپرست معاونت فنی معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و استان، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گیلان را با خطر جدی مواجه می‌کند.
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسعود نوروزی، روز گذشته (سه‌شنبه، 15 مهر) در بیست و سومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی استان با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا گیلان و قم جز اولین استان‌های درگیر با این ویروس ناشناخته بودند، گفت: وخامت اوضاع و خطرات ناشی از شیوع این بیماری در گیلان و قم سبب شده دیگر استان‌ها با تجارب بیشتر و جدی گرفتن این بیماری مدیریت راحت تر و بهتری را در پیش بگیرند.
سرپرست معاونت فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: اگر تلاش جهادگران و همکاری‌های گسترده بخش‌های مختلف خدمت رسانی نبود برای مهار پیک اول کرونا در گیلان با مشکلات جدی رو به رو می‌شدیم.
وی با اشاره به اینکه با مدیریت درست و همدلی مردم و مسئولان موفق به کنترل پیک اول کرونا در گیلان شدیم، گفت: متأسفانه کاهش سختگیری‌ها و بازگشایی برخی فعالیت‌ها بعد از پیک اول سبب شد تا شاهد کم شدن میزان مشارکت‌ها و عملکرد منفعلانه مردم هستیم.
نوروزی به افزایش میزان موارد ابتلاء و بستری در ماه‌های گذشته در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: ما نگرانی آغاز فصل سرما و شکل گیری موج دوم ابتلاء هستیم.
وی با اشاره به تعطیلات پیش رو و مسافرت‌های غیر ضرور به استان گیلان، گفت: گیلان نباید قربانی تعطیلات در استان‌های دیگر شود، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گیلان را با خطر جدی مواجه کند.
نوروزی نقش رسانه‌ها به خصوص صدا سیما و فضای مجازی را در امر آموزش چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم دانست و افزود: با واقعیت گویی از وضعیت شیوع بیماری مردم را برای رعایت هرچه بهتر پروتکل‌ها تشویق کنیم.
وی از شهروندان خواست با رعایت پروتکل‌ها از ترددهای غیر ضروری جلوگیری و تاکید کرد: می‌توان با استفاده از قوه قهریه مانع ورود مسافران به این استان شد.
نوروزی به طرح هر خانه یک پایگاه سلامت اشاره و با بیان اینکه در قالب این طرح پنج هزار و ۵۰۰ سفیر سلامت از خانوارها جذب شدند، افزود: سفیر سلامت برای خانواده خود آموزش‌ها و نکات بهداشتی را بازگو و همچون رابطین بهداشتی در سطح محلات نیز اهداف آموزشی و بهداشتی را پیاده کنند.
بیست و سومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی استان گیلان 
                                


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید