تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند کارگاه عکاسی خبری در آستارا برگزار شد

برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند کارگاه عکاسی خبری در آستارا برگزار شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
نمایشگاه عکس خبری اربعین در آستارا با تجلیل از برگزیدگان آن و برگزاری کارگاه آموزش عکاسی برای علاقه‌مندان این رشته هنری پایان یافت.                
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا، رئیس این اداره روز شنبه در اختتامیه نمایشگاه عکس خبری «اربعین حسینی» گفت: اربعین از سوژه های مذهبی و ارزشمند برای عکاسان خبری است و در این نمایشگاه که با همکاری سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر فردا در آستانه اربعین دایر شده بود، 37 قطعه عکس از آثار خبرنگاران و عکاسان خبری آستارا در معرض دید قرار گرفته بود.
شاپور تشرینی افزود: هنر عکاسی این امکان را فراهم کرده که انسان عمیق بیاندیشد و تحولی درونی را برای بیننده ایجاد کند.
وی ادامه داد: عکاس باید تمام نشانه ها را منتقل کند و برای انتقال مفاهیم مختلف رویدادها در هنر خود، بیش از گذشته به ارتباط میان عکس و مفهوم آن توجه کند.
مسئول کانون فیلم و عکس آستارا هم در کارگاه آموزش عکاسی که با حضور 20 نفر از علاقه مندان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: عکاسان نیازمند تعمق در مسائل و موضوع ها هستند تا به ذات بسیاری از مفاهیم پی ببرند و این امر نیازمند مطالعه و تمرین است. 
پرویز نوری زاد ادامه داد: موبایل، قابلیت های فنی خاص خود را دارد و گاهی جایگزین دوربین عکاسی می شود و عکاس با درک دنیای اطراف، نور و کادربندی در تصویر، از این هنر لذت می برد.
وی گفت: عکاسی خبری جزو سخت ترین شاخه های عکاسی است و باید عکاسان در کوتاه ترین زمان، تصاویر را ثبت کنند اما نوع نگاه به سوژه های تولیدی در دنیای امروز باید متفاوت و خاص باشد.
نمایشگاه عکس خبری«اربعین حسینی» به مناسبت اربعین و با معرض نمایش گذاشتن ۳۷ قطعه عکس از عکاسان خبری خبرگزاری ها برپا شده بود و رامین بشرویه (ایسنا)، مهدی حسین نژادی (مهر)، یوسف هدایتی (ایرنا)، میثم ربانی (فارس)، آرش جوهری (دیار میرزا) و پیمان ناصری زارع (شبستان)، عکس های خبری خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته بودند.

عکس های برتر نمایشگاه عکس خبری «اربعین حسینی» از نگاه بازدیدکنندگان معرفی شد که عکس ظهر عاشورا اثر آرش جوهری (دیار میرزا)، ظهر تاسوعا اثر رامین بشرویه (ایسنا) و کبوترهای حرم اثر مهدی حسین نژادی (ایرنا) به عنوان عکس های برتر از نگاه مخاطبان انتخاب و به آنان جوایز نفیسی اهدا شد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید