تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان: صنایع دستی گیلان ۲ نشان جغرافیایی ثبتی دارد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان: صنایع دستی گیلان ۲ نشان جغرافیایی ثبتی دارد

Shokohi
Alireza
17 آبان 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان با بیان اینکه ثبت نشان جغرافیایی صنایع دستی ملی و جهانی گامی مهم برای حفظ مالکیت معنوی آثار صنایع دستی است، گفت: تاکنون نشان جغرافیایی صنایع دستی چادر شب قاسم‌آباد و گلیم تالش به ثبت رسیده است.                                
به گزارش هنر گیلان  فرزاد رشیدی در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت ملی و جهانی نشان‌های جغرافیایی صنایع دستی گفت: تاکنون دو شرکت تعاونی از گیلان، از جمله چادر شب قاسم‌آباد در سال ۹۶ و نیز گلیم تالش در سال ۹۷ موفق به کسب نشان جغرافیایی شده‌اند.
  معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گیلان در خصوص اهمیت ثبت ملی و جهانی نشانه جغرافیایی گفت: این نشان برای حمایت از حقوق مالکیت معنوی هنرمندان و جلوگیری از کپی کردن صنایع دستی بومی هر منطقه توسط دیگران و در صورت ثبت جهانی کشورهای دیگر مجاز نخواهد بود تا از این آثار کپی برداری کنند در غیر اینصورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
  رشیدی اضافه کرد: مراحل ثبت نشان جغرافیایی گمج گیلان نیز در دست اقدام است.
  وی در مورد نقش ثبت نشانه جغرافیایی و اهمیت آن در برندینگ و تجاری سازی محصولات صنایع دستی تصریح کرد: در واقع از جمله ویژگی‌های این نشان غیر از جلوگیری از کپی برداری می‌توان به نقش مهم آن در تجاری سازی و اهمیت آن در صادرات صنایع دستی اشاره کرد؛ نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت محصول به واسطه منطقه جغرافیایی خاص آن به کار می‌رود.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید