تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان: سومین دوره مصاحبه مربیان طرح ملی «سفیران اجتماعی» در شفت برگزار شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان: سومین دوره مصاحبه مربیان طرح ملی «سفیران اجتماعی» در شفت برگزار شد

Shokohi
Alireza
18 آبان 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری سومین دوره مصاحبه با مربیان طرح ملی «سفیران اجتماعی» در شهرستان شفت خبر داد و گفت: این طرح یکی از ابتکارات و فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برای نشان دادن ظرفیت‌های اجتماعی مساجد است.                                                 

به گزارش هنر گیلان   به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح «سفیران اجتماعی» در استان، گفت: این طرح در سال ۹۸ همزمان با سراسر کشور و به صورت پایلوت در شهرستان شفت کلید خورد که تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد اتمام دوره سه‌ساله آن خواهیم بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه طرح «سفیران اجتماعی» یکی از ابتکارات و فعالیت‌های جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برای نشان دادن ظرفیت‌های اجتماعی مساجد و راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی پیرو منویات مقام معظم رهبری است، افزود: پنج کانون در محلات دارای اولویت بحران اجتماعی با مشارکت حداکثری مردم و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی میزبان این طرح هستند.

وی با بیان اینکه تلاش شده مربیان و کانون‌های فرهنگی هنری فعال در طرح، در محله حضور داشته و همیشه در دسترس خانواده‌ها باشند، اظهار کرد: ارتقای سطح دانش و مهارت اعضای خانواده، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، صیانت از حریم خانواده و افزایش مهارت‌های اجتماعی نوجوانان، ایجاد نشاط اجتماعی و روحیه امید و خودباوری در بین مردم منطقه، آموزش مشاوره و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خدمت کریمانه محله‌محور و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های محلی از اهداف این طرح  است.

رضوانی‌نژاد اذعان کرد: هر کانون پوشش دهنده حدود ۸۰ نفر است که ۱۰ نفر مربی مشاور آقا و خانم بین ۲۰ تا ۴۰ نفر از نوجوانان محل را با آسیب‌های‌ اجتماعی آشنا کرده و آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از این آسیب‌ها را به آنها ارائه می‌دهند.

وی، شناسایی مشکلات خانواده‌های در معرض آسیب را وظیفه این افراد دانست و تصریح کرد: در این راستا سومین دوره مصاحبه مربیان سفیران اجتماعی همراه با برگزاری دوره آموزشی پنج‌شنبه گذشته با حضور حجت‌الاسلام گلسرخی در شهرستان شفت برگزار شد.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه اعضای هسته‌های اجتماعی اطلاعات لازم را برای برگزاری کلاس‌ها، مشاوره‌ها و رفع مشکلات به مربی مشاور ارائه می‌دهند، گفت: این مربیان جهت فعالیت در طرح نیازمند بستر قوی علمی و زیربنایی هستند که مجموعه 12 جلدی جهت فراگیری به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا مربیان ۳۲ ساعت آموزش حضوری متمرکز را در استان گیلان طی کردند، اعلام کرد: این افراد باید ۱۶ ساعت دیگر هم تحت آموزش قرار می‌گرفتند که به دلیل شیوع کرونا میسر نشد و بحث‌های تکمیلی به صورت مکتوب به آنها ارائه شده و یا از طریق فضای مجازی پیگیری شد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید