تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مراسم رونمایی از کتاب "معماری خانه های قاجار" در لاهیجان

مراسم رونمایی از کتاب "معماری خانه های قاجار" در لاهیجان

Shokohi
Alireza
24 آبان 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر از کتاب "معماری خانه های قاجار"در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی شد.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ کتاب معماری خانه های قاجار نوشته ی مجتبی پور احمدی استادیار دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان روز پنج شنبه 22 آبان 99 با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی شد .

در این ویژه برنامه حسین نصیری کامران محقق و استاد دانشگاه به عنوان مهمان ویژه و سخنران حضور داشت.

 وی طی سخنانی گفت: معماری باید زمانیت و مکانیت داشته باشد و در زمان و مکان خودش شکل بگیرد.اکنون نیازها و رفتارهای مردم تغییر کرده اما می توانیم سنتهای قدیم خود را جاری و نو کنیم. وی با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمانهای قدیمی از بین رفته گفت: ساختمانهای که در این کتاب به آنها اشاره شده ساختمانهای شاخص بوده و معرف معماری کل جامعه نیست بلکه مربوط به خانواده های متمول می باشد و نیاز است در خصوص معماری زندگی افراد عادی نیز تحقیق صورت گیرد. نصیری کامران در ادامه افزود: چه خوب خواهد شد اگر ساختمان سازی ، تلفیقی از سنت معماری قدیم و جدید باشد وی همچنین مطالعه این کتاب را به عنوان یک مرجع خوب جهت کسب اطلاعات معماری لاهیجان به همگان توصیه کرد. 

در ادامه این برنامه مجتبی پور احمدی نویسنده کتاب "معماری خانه های قاجار لاهیجان " ضمن معرفی کتاب خود گفت: لاهیجان یکی از ارزشمند ترین بافتهای تاریخی شهرهای حاشیه جنوبی دریای خزر را داراست که بسیار ارزشمند است . در شهر لاهیجان هنوز جا برای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی وجود دارد و امیدوارم این کتاب به این امر کمک کند. 

 کتاب "معماری خانه های قاجار لاهیجان و نظام کنترل ساختمانی مرتبط با آن" در 374 صفحه و مصور توسط انتشارات دانشگاه گیلان در 1000 جلد به قیمت 1980000 چاپ و به بازار کتاب عرضه شده است .

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید