تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » استاندار گیلان: در تولیدات هنری به اولویتها توجه شود

استاندار گیلان: در تولیدات هنری به اولویتها توجه شود

Shokohi
Alireza
28 آبان 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
استاندار گیلان گفت: با توجه به گستره مخاطبان عام تولیدات این مجموعه و نیز تاکیدات مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، اولویت های کشور در برنامه های اصلی تولید محتوا لحاظ شود.
به گزارش هنر گیلان  ارسلان زارع روز چهارشنبه در دیدار رئیس حوزه هنری کشور، این مجموعه را برخاسته از انقلاب  اسلامی عنوان و  بر لزوم راه‌اندازی صنایع خلاق درجهت تبلور اقدامات مبتکرانه برای تولیدات فرهنگی تأکید کرد.
  وی توصیه کرد: حوزه هنری از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری در مسیر انجام اقدامات علمی، فرهنگی و آموزشی بیشتر بهره بگیرد.
  وی ضرورت توجه به فضاهای متنوع فرهنگی و لزوم آشنایی با فناوری های جدید و شناخت و بهره گیری از ظرفیت های آنها را از مهمترین موضوعات امروز جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: به سبب ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور و استان ها این امر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
  نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نگاه و علاقمندی خود به حوزه فرهنگ و هنر و رصد مستمر اقدامات صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: به واسطه جنس کار حوزه هنری، آن را یک دستگاه علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌دانم و به سبب ارتباط موجود میان هنرمندان و پژوهشگران با این مجموعه، اقدامات اثرگذاری را در بسیاری از شاخص ها طی سال های اخیر شاهد بوده ایم.
  وی به قرارداشتن در هفته کتاب و کتابخوانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اعتماد محققان، نویسندگان و پژوهشگران توسط حوزه هنری گیلان جلب شده و در این میان برجسته سازی و توجه به نقش قیام میرزاکوچک جنگلی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مینیاتوری از جمهوری اسلامی را تشکیل داد بسیار حائز اهمیت است.
  وی پرهیز از استفاده سیاسی و ابزاری از هنرمندان و پژوهشگران و نیز چابکی و پویایی با نیروی انسانی محدود را رمز موفقیت حوزه هنری گیلان دانست و اظهار کرد: توجه به موضوع ایثار، شهادت و فرهنگ انقلاب و تنظیم سند راهبردی توسعه فرهنگی در گیلان برای اجرای انتظارات رهبر معظم انقلاب از حوزه هنری و تربیت نیروی انسانی، می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.
  زارع تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی با پیشرفت بالا و نیز توجه به حوزه های فرهنگ، هنر و آموزش استان را از تأکیدات خود در جلسات مختلف به ویژه شورای برنامه ریزی عنوان و تصریح کرد: با تخصیص اعتبار لازم از اقدامات در حال انجام به ویژه ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان حمایت می شود.
  استاندار گیلان با اشاره به  ضرورت توجه به راه اندازی صنایع خلاق در جهت تبلور اقدامات مبتکرانه در عرصه هایی همچون بازی های رایانه ای، تبلیغات فضای مجازی، پویانمایی، معماری، طراحی و گرافیک تأکید کرد: از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری در مسیر انجام اقدامات خلاقانه علمی، فرهنگی و آموزشی با محوریت شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و حوزه هنری بیش از پیش بهره گیری شود.
  تولیدات هنری فاخر باشد
  در این دیدار رئیس حوزه هنری کشور نیز حمایت های استاندار گیلان از موضوع فرهنگ و هنر را مشهود دانست و بر ضرورت تبدیل سوژه ها و مضامین انقلابی در استان ها به تولیدات فاخر هنری تأکید کرد .
  محمدمهدی دادمان افزود: در راستای استعدادیابی، پرورش نیروهای علاقمند به اسلام، انقلاب و کشور باید برنامه ریزی شود و باتوجه به پیشتازی گیلان در این حوزه می توان این استان را نمونه ای برای ترغیب دیگر استان ها معرفی کرد.
  وی اظهار داشت :تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه فرهنگ و هنر و چندین برابر شدن تولیدات هنر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به حوزه هنری و تحقق این مطالبات توسط ظرفیت های استانی است.
  وی به استفاده از گروه‌های مردمی در اجرای مأموریت ها و نیز توجه به شکل گیری مرکز نوآوری در حوزه صنایع خلاق با بهره گیری از هنرهای دیجیتال اشاره و خاطرنشان کرد: باید با خلق ظرفیت های جدید، فضای کسب و کار فعالان غیردولتی گسترش یابد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید