تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » پرداخت ۱۶میلیارد ریال وام مقابله با کرونا به فعالان صنایع دستی آستانه

پرداخت ۱۶میلیارد ریال وام مقابله با کرونا به فعالان صنایع دستی آستانه

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه از پرداخت ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به فعالان صنایع دستی این شهرستان خبر داد.            
به گزارش هنر گیلان  محمد علی عابدی روز دوشنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۳۲۰ هنرمند تحت پوشش این اداره قرار دارند افزود: از این تعداد ۱۷۷ نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که تعداد ۱۶۹ نفر از هنرمندان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
  وی با بیان اینکه به هر یک از متقاضیان دریافت این تسهیلات که بیمه بوده اند ۱۲۰ میلیون ریال و به هنرمندان فاقد بیمه ۶۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده افزود: پرداخت این تسهیلات حمایتی بدون هیچگونه محدودیتی توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
  وی حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی را از اهداف پرداخت این تسهیلات عنوان و خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات از ابتدای مردادماه امسال آغاز شده است.
  عابدی در ادامه با اشاره به روستاهای کورکاء و عبدالله آباد بعنوان مهمترین مراکز تولید و عرضه صنایع دستی این شهرستان تصریح کرد: مرواربافی ، زیور آلات سنتی ، سراج سنتی ، حصیر بافی ، سفالگری ، آیینه کاری ، معرق کاری از جمله آثار هنرمندان این شهرستان است.
  وی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی این شهرستان را محدود و موجب تعطیلی نمایشگاه های فصلی عرضه صنایع دستی در این منطقه و  در نتیجه کاهش میزان درآمد هنرمندان این شهرستان شده است .
  شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید