تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » کمی هم قهوه ای بال گنجشکی در نگارخانه کوچه باغ

کمی هم قهوه ای بال گنجشکی در نگارخانه کوچه باغ

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

کمی هم قهوه ای بال گنجشکی در نگارخانه کوچه باغ

نمایشگاه نقاشی هنرمند گیلانی با عنوان کمی هم قهوه ای بال گنجشکی در نگارخانه کوچه باغ برپا شد.

به گزارش هنر گیلان، محمد زحمتکش نقاش هنرمند گیلانی فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه هنر تهران و مدرس نقاشی، در خصوص  برپایی این نمایشگاه در نگارخانه کوچه باغ منطقه آزاد انزلی گفت: این پنجمین نمایشگاه انفرادی من بوده و تاکنون آثارم در 27 نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد:من در این نمایشگاه 50 اثر خود را که با ترکیب مواد آب مرکب، رنگ روغن ،اکریلیک خلق کرده ام را در معرض نمایش قرار داده ام .

هنرمند گیلانی خاطرنشان کرد: در عرصه هنر امروز دامنه طراحی وسیع شده و می شود روی مواد مختلف کار کرد .

وی افزود: اقلیم تا حدود زیادی روی نگاه و آثار هنرمند تاثیر می گذارد و با توجه به اینکه بنده یک گیلانی هستم از این رو رنگهای به کار رفته در آثارم رنگهای سرد و عمدتا سبز و آبی است و در نمایشگاههایی که در تهران برگزار می کنم بازدید کنندگان از نمایشگاه همیشه به بنده می گویند در تابلوهای شما سرسبزی و زیبایی، آسمان ابری و بارانی شمال به وضوح به چشم می خورد پس یک شاعر یا یک نقاش هرگز نمی تواند زادگاه خود را از دیگران مخفی کند زیرا محیطی که یک هنرمند در آن قد کشیده بر احساسات او قطعا اثر گذار است.

محمد زحمتکش در خصوص عنوان این نمایشگاه  گفت:نام این نمایشگاه کمی هم قهوه ای بال گنجشکی است و دلیل اصلی بنده برای  انتخاب این عنوان برای نمایشگاهم  این است که یکی از اشعار  م .موید  در کتاب سه بار می گویم گل سرخ که اشاره به انتخاب رنگها از سوی نقاش دارد توسط شاعر این اثر به بنده تقدیم شده است و من هم در راستای قدردانی از این شاعر فرهیخته نام این نمایشگاه را کمی هم قهوه ای بال گنجشکی برگزیده ام .

به گزارش هنر گیلان این هنرمند گیلانی در بیشتر آثار خود سقف خانه های گیلان را که به دلیل بارش باران به صورت شیروانی ساخته می شود را با جلوهایی از بارش باران این نعمت خداوندی درهم آویخته است و در آثار دیگر او لوتکایی در کنار مرداب ، پرتره هایی از زنان روی کاغذهای قدیمی تمبر خورده و.... را می توان دید.

این نمایشگاه  به مدت یک هفته از 27 آذر در نگارخانه کوچه باغ دایر بوده است و مراسم اختتامیه آن نیز جمعه 4دی از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه کوچه باغ ،جاده رشت انزلی گورابجیر صحرا برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند./ایسنا
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید