تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ماسال رتبه نخست سرانه کتاب موجود در کتابخانه های گیلان را دارد

ماسال رتبه نخست سرانه کتاب موجود در کتابخانه های گیلان را دارد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 ماسال رتبه نخست سرانه کتاب موجود در کتابخانه های گیلان را دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: شهرستان ماسال به تناسب جمعیت، بیشترین سرانه کتاب موجود در کتابخانه را در استان داراست.

به گزارش هنر گیلان، امیر محمدپور روز شنبه در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال، با بیان اینکه با حمایت های فرماندار ماسال، شاهد تغییر و تحول خوبی در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء امکانات کتابخانه های عمومی در این شهرستان هستیم، افزود: کتابخانه عمومی در هر کشوری به عنوان مهمترین نهادی که به نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن سن و شغل آنها می دهد، شناخته می شود.
وی با اشاره به توجه ویژه به کتابخانه های عمومی ماسال از سوی کمیته برنامه ریزی این شهرستان بیان کرد: با تخصیص بودجه مناسب، شاهد پیشرفت 70 درصدی احداث کتابخانه های عمومی شهرستان هستیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، دو شیفته شدن برخی از کتابخانه های عمومی ماسال را نشان از انگیزه بالای مردم برای مطالعه کتاب و نیاز شهرستان به احداث کتابخانه های جدید دانست و برای رفع کمبود فضای کتابخانه ای شهرستان پیشنهاد کرد که کتابخانه های جدید در مجتمع فرهنگی در حال احداث شهرستان و پارک شهدای ماسال احداث شوند.

* اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضاهای فرهنگی در ماسال
 
فرماندار ماسال نیز در این جلسه با بیان اینکه آمارهای نگران کننده و متناقضی در زمینه سرانه مطالعه کتاب در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است اینکه دانش، محور توانایی است و دانشمندان گذشته با کسب دانش و مطالعه کتاب توانستند قله های علم را فتح کنند تا ما امروز از ثمرات فرهنگی آنها در حوزه های مختلف استفاده کنیم.
محمود قاسم نژاد با ابراز خرسندی از کسب رتبه اول ماسال در زمینه سرانه کتاب موجود در کتابخانه ها گفت: شهرستان ماسال علیرغم همه محدودیت ها و کمبود فضای عمومی فرهنگی، موفق به کسب این رتبه شده و مطمئنا در صورت ارتقاء امکانات رشد فرهنگی این شهرستان روزافزون تر خواهد بود.
وی با اشاره به کمبود فضای فرهنگی برای ادارات فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، از اختصاص بودجه یک میلیارد تومانی برای رفع مشکل کمبود فضای فرهنگی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری با همه محدودیت های اعتباری در کمیته برنامه ریزی شهرستان به مبحث امور فرهنگی به طور ویژه توجه شده است.
فرماندار ماسال با استقبال از پیشنهاد احداث ساختمان کتابخانه در پارک شهدای ماسال گفت: پارک شهدای ماسال به دلیل مرکزیت و دسترسی آسان شهروندان به کتابخانه، می تواند در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی بسایر مؤثر باشد.
قاسم نژاد با تاکید بر لزوم استفاده از کتابخانه های سیار در روستاها و بهره بردن از ظرفیت سمن ها در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه، از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواست با توجه به پیشرفت های شهرستان ماسال در امر کتابخوانی، علیرغم محدودیت های فرهنگی در جهت ایجاد تعادل بین امکانات فرهنگی شهرستان ها و تشویق این شهرستان، در توزیع اعتبارات به این شهرستان نگاه ویژه شود./ایرنا
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید