تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مناسب مهمترین رکن سلامت جامعه است

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مناسب مهمترین رکن سلامت جامعه است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مناسب در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر مهمترین رکن سلامت جامعه است.  

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جلسه هم اندیشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر، روز گذشته (یکشنبه، 23 آذر) با حضور معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسوولان مربوطه دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و جمعی از اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد.

حسین ابراهیمیان در این نشست با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست همکاری دو طرفه بین دستگاه‌ها و رسانه‌های استان است، گفت: براساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، جلسه ای تشکیل داده شد تا چند دستگاه اجرایی ذیربط که در امر کاهش و پیشگیری مصرف مواد مخدر نقش موثری دارند به منظور تولید محتوای با کیفیت و نشر آن در پایگاه های خبری، فضاهای مجازی و رسانه های مکتوب استان ارتباط دو سویه برقرار شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: خوشبختانه استان گیلان به لحاظ دارا بودن ۱۸۰ نشریه مکتوب و بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری در حوزه نشر محتوا مشکلی نداشته و دستش باز است اما در بخش تولید محتوا باید پررنگ تر عمل شود تا در راستای تحقق اهداف این مصوبه گام های مثبتی برداشته و همچنین نتایج مطلوبی را هم از آن اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی بحث فراگیری است گفت: در حوزه اعتیاد با وجود ۵۵ هزار مبتلا به اعتیاد و با توجه به روند رو به رشد آن و همچنین کاهش میانگین سنی مصرف مواد مخدر به ۲۴ سال وضعیت استان در جایگاه نامطلوب قرار دارد.

ابراهیمیان تصریح کرد: با توجه به این رقم باید برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جوانان و خانواده ها در راستای پیشگیری از این معضل خانمان سوز قدم های فرهنگی و با کارایی بالا برداشته شود که مهمترین رکن سلامت جامعه است. بر همین اساس دستگاه های متولی  باید در حوزه پیشگیری برنامه های اساسی داشته باشند و با رسانه ها هم که همیشه وارد میدان هستند تعامل بیشتری داشته تا این امر هرچه سریعتر در خانواده ها تسری یابد.



در ادامه نیز نمایندگان سه دستگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه گیلان و سازمان بهزیستی استان نیز به ارایه نظرات خود و برنامه ها وطرح های اجرایی برای هرچه بهتر شدن امور و تولید محتوا و نشر آن پرداختند

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید