تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دومین مرکز «تئاتر دائمی» کشور در رشت افتتاح می‌شود

دومین مرکز «تئاتر دائمی» کشور در رشت افتتاح می‌شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر رشت گفت: رشت دومین شهر کشور پس از تهران است که صاحب مرکز «تئاتر دائمی» می‌شود.

به گزارش هنر گیلان، مظفر نیکومنش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر رشت شامگاه دیشب در همایش گرامیداشت هفته رشت که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای ویژه‌ برنامه‌های هفته رشت ایجاد نشاط برای شهروندان است.

وی با بیان اینکه برای نامگذاری 12 دی به نام روز رشت بررسی‌های فراوانی توسط کارشناسان مختلف صورت گرفت، افزود: براساس مستندات تاریخی 12 دی ماه روزی است که شاه طهماسب شهر رشت را به عنوان پایتخت گیلان انتخاب کرد.

نیکومنش با بیان اینکه هفته رشت از 6 دی ماه آغاز شده است، گفت: «رشت، شهر باران‌های نقره‌ای»، «رشت، شهر همدلی و همزبانی»، «رشت، شهر بصیرت و میثاق با ولایت»، «رشت، شهر نشاط»، «رشت، شهر خلاق و خوراک‌شناسی»، «رشت، شهر فرهنگ و هنر» و «رشت» به ترتیب روزشمار هفته رشت نامگذاری شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر رشت با بیان اینکه  همزمان با روز رشت مرکز «تئاتر دائمی» شهر رشت افتتاح می‌شود، ادامه داد: رشت دومین شهر کشور پس از تهران است که صاحب مرکز «تئاتر دائمی» می‌شود.

وی از راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر در رشت خبرداد و اضافه کرد: ساختمان مرکزی شهرداری به عنوان موزه هنرهای معاصر انتخاب و تخلیه شده است، گیلان دارای فرهیختگان بزرگواری است که باید به کشور شناسانده شوند. سال گذشته با افتتاح بوستان مفاخر و نصب سردیس‌های بزرگان این استان توانستیم گامی در راستای شناساندن این مفاخر به گردشگران و مسافران برداریم.

نیکومنش از راه‌اندازی تالار مطالعه الکترونیکی با همکاری سازمان اسناد ملی در رشت خبر داد و بیان کرد: حدود 6 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در استان داریم که سعی کردیم تا با راه‌اندازی تالار مطالعه الکترونیکی زحمت دانشجویان عزیز برای سفر به تهران و مراجعه به کتابخانه ملی کم کنیم.

به گزارش هنر گیلان، همایش روز رشت با حضور پروفسور سیدحسن امین حقوقدان برجسته بین‌المللی و عضو انجمن مجموعه داران ایران، دکتر رحیم شینی‌مقدم رئیس انجمن دوستی ایران، دکتر محمد خدادادی دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی، دکترمحمدحسن اصغرنیا عضو هیات رئیسه مجمع استانداران، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، شهردار رشت، مهدوی فرماندار شهرستان رشت، اعضای شورای کلانشهر رشت و هنرمندان و مفاخر رشت برگزار شد./ایسنا
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید