تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » فعالان مد و لباس گیلان از جشنواره فجر باز نمانند

فعالان مد و لباس گیلان از جشنواره فجر باز نمانند

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالان عرصه مد و لباس استان خواست ،از حضور در دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر باز نمانند.            
به گزارش هنر گیلان   سید امیر مصباح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با تاکید بر اینکه طراحان مد و لباس استان بدون تردید از برترین های کشور هستند، افزود:فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر (سال ۱۳۹۹) به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در این عرصه ، منتشر شده و فعالان این حوزه فقط تا دهم بهمن‌ماه برای شرکت در جشنواره فرصت دارند.
وی ادامه داد: این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده ۳ قانون ساماندهی مد و لباس، هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال نیز این جشنواره دهمین دوره خود را با یازده هدف از جمله تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر- صنعت مد و لباس برگزار می‌کند،اظهار داشت:علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات جشنواره می‌توانند به نشانی iranmode.farhang.gov.ir مراجعه کنند.
مصباح در بخش دیگری از سخنان خود ، بودجه و اعتبار در حوزه  مد و لباس را بسیار مهم تلقی کرد و ابراز امیدواری کرد : این موضوع مورد اهتمام وزارتخانه قرار گیرد و اتفاقات خوشی در این راستا برای توسعه حوزه مد و لباس استان رقم بخورد.
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ها و نشست های تخصصی هنری در حوزه مد و لباس، نشست ها و کارگاه های آموزشی نقاشی، مجسمه سازی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور و... بخشی از فعالیت های حوزه هنرهای تجسمی در استان است.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: سه دوره جشنواره و همایش استانی مد و پوشش اسلامی ایرانی با عنوان روجا در سالهای ۹۴ تا ۹۶ / نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی فجر در سال ۹۷ / نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در سال ۹۸ از دیگر برنامه های بارز در سال های اخیر در حوزه هنرهای تجسمی بوده است.
هنرهای تجسمی هنرهایی مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی محصول، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، سرامیک، صنایع دستی، ویدئو، فیلمسازی، معماری و طراحی داخلی است. همچنین هنرهای تجسمی شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی نیز می‌شود.
 دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۵ بهمن لغایت اول اسفندماه سال جاری در بوستان گفتگو به آدرس تهران، بزرگراه شهید چمران، مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید