تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معرفی چهل و دو اهل هنرلاهیجان به صندوق اعتباری هنر

معرفی چهل و دو اهل هنرلاهیجان به صندوق اعتباری هنر

Shokohi
Alireza
12 بهمن 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
در  چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد: چهل و دو هنرمند لاهیجی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری به صندوق اعتباری هنر معرفی شدند.                

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ با معرفی چهل و دو هنرمند لاهیجانی در رشته های مختلف هنری به صندوق اعتباری هنر این اداره سال پرباری را رقم زد.

از آنجا که  مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ، خواستار معرفی هنرمندان کمتر شناخته‌شده به این صندوق  است اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با اطلاع رسانی های پر تعداد در تارنماو صفحات مجازی(هست نما) در این زمینه فعالیت مستمری داشت و توانست بیش از چهل هنرمند را به این صندوق در طول سال 99 معرفی کند.

بانوان و مردان فعال در رشته هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی،نویسندگی و سینمایی  با  دارا بودن  سوابق  فعالیت هنری وارائه پیشه نامه قابل قبول توانستند حائز شرایط  برای عضویت در این صندوق شوند که پس از کارشناسی  اولیه برای دریافت معرفی نامه به صندوق اعتباری هنر استان گیلان معرفی شدند تا فرآیند عضویت ایشان پس از تایید دفتر مرکزی تکمیل شود . 

صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان با هدف حمایت مستمر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بر اساس تکلیف برنامه سوم توسعه در جهت سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولت به بخش خصوصی، مطرح و با تصویب آن توسط هیات وزیران در مورخ ۱۳۸۲/۰۵/۱۲ رسماً تشکیل شد. بعد از گذشت  چندسال از فعالیت این صندوق و نیاز به بازنگری در اساسنامه و آیین‌نامه آن در راستای خدمات رسانی هرچه بیشتر به خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور، به استناد مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۵ این صندوق با نام جدید “صندوق اعتباری هنر” به فعالیت خود ادامه داد.

طبق توافق سازمان تأمین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط با معرفی‌نامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند.هر هنرمندی که شرایط بیمه شدن را داشته باشد این امکان برای او  فراهم است تا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شود.

 این اداره آمادگی دارد تا درخصوص بهره مندی از مزایای عضویت وبیمه صندوق اعتباری هنر آگاهی های لازم را در اختیار هنرمندان فعال قرار دهد.کلیه فعالین فرهنگی و هنری شهرستان لاهیجان می توانند از طریق شماره واتساپ 0932047585 با کارشناس مربوطه(خانم انصارجعفری) تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم جهت عضویت در صندوق را بدست آورند

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید