تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » آغاز همزمانی جشنواره فجر39 در گیلان زیر سایه کرونا؛ پرده نقره‌ای بزرگترین سینمای رشت پس از یکسال «روشن» شد

آغاز همزمانی جشنواره فجر39 در گیلان زیر سایه کرونا؛ پرده نقره‌ای بزرگترین سینمای رشت پس از یکسال «روشن» شد

Shokohi
Alireza
16 بهمن 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در استان گیلان آغاز شد و فیلم «روشن» ساخته «سید روح‌الله حجازی» نخستین فیلمی بود که پس از تعطیلی حدود یکساله سینما ۲۲ بهمن رشت زیر سایه کرونا، بر پرده نقره‌ای این سینما تابید.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سی و نهمین جشنوراه فیلم فجر با وجود تمام مشکلات و شیوع ویروس کرونا، با اکران فیلم «روشن» سید روح‌الله حجازی در رشت آغاز شد و سیمرغ بلورین جشنواره برفراز آسمان شهر به پرواز درآمد.

برخلاف سال‌های گذشته که آغاز جشنواره فیلم فجر با هیاهو و استقبال تماشاگران همراه بود اما امسال تنها ۳۰ درصد ظرفیت سالن سینما به تماشاگران اختصاص یافت تا شاهد جشنواره‌ای در سالن‌های خالی و با اپیزود مشترک کرونا باشیم.

این رویداد هنری که با توجه به روند شیوع کرونا در کشور برگزاری یا عدم برگزاری آن با بحث‌ها و انتقادهای بسیار همراه بود در حالی در گیلان آغاز شد که وضعیت شهر رشت همچنان شکننده است و مسئولان بهداشتی نسبت به برگزاری تجمع ها و دورهمی ها هشدار می دهند اما به گفته «فیروز فاضلی»‌این جشنواره با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با شرایط ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار می‌شود.


 

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تنها پذیرای ۲۵۰ تماشاگر با توجه به ظرفیت ۸۴۰ نفری سینما ۲۲ بهمن در هر سانس خواهیم بود اذعان کرد: رعایت فاصله ۲ متری در سالن‌های سینما و استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی مورد توجه جدی برگزار کنندگان جشنواره است زیرا حفظ سلامت شهروندان و علاقه‌مندان سینما در اولویت قرار دارد.

کرونا گر چه امسال به صنایع مختلف آسیب زد اما این آسیب برای صنعت سینما و هنر با حدود ۱۱ ماه تعطیلی جدی‌تر بود و امید می رود برگزاری این جشنواره وضعیت سینما را بهبود داده و جبران خسارتی باشد هر چند اندک بر پرده خاک خورده سینما.

 

سید امیر مصباح نیز با اشاره به برگزاری همزمانی بزرگترین رویداد سینمایی سال کشور در گیلان از اکران تمامی ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در رشت خبر داد و گفت: این جشنواره از امروز (۱۵ بهمن) در رشت آغاز شده و به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هر روز فقط دو فیلم در سانس‌های ساعت ۱۵ و ۱۸ اکران می‌شو.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر برگزاری جشنواره فیلم فجر بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه تهیه بلیت‌های جشنواره از سامانه‌های اینترنتی ایران تیک، سینما تیکت و گیشه7 امکان‌پذیر است، تصریح کرد: بلیت‌های جشنواره با قیمت ۲۰ هزار تومان قابل خرید است.

پرده نقره‌ای خاموش بزرگترین سینمای رشت، پس از گذشت حدود یکسال تعطیلی با فیلم‌های «روشن»، «روزی روزگاری، آبادان»، «زالاوا»، «شیشلیک»، «مامان»، «ابلق»، «تک تیرانداز»، «مصلحت»، «بی همه چیز»، «ستاره بازی»، «یدو»، «رمانتیسم عماد و طوبا»، «منصور»، «خط فرضی»، «گیج گاه» و « تی تی» روشن می‌شود تا با نمایش فیلم برای دوستداران سینما التیامی باشد بر زخم‌های سخت هنر هفتم در گیلان.

دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید