تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل کتابخانه های گیلان مهارت آموزی در کتابخانه های گیلان هدفمند می شود

مدیرکل کتابخانه های گیلان مهارت آموزی در کتابخانه های گیلان هدفمند می شود

Shokohi
Alireza
19 بهمن 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل کتابخانه های گیلان بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان این اداره کل و سازمان فنی و حرفه ای استان ،مهارت آموزی در کتابخانه های عمومی استان هدفمند می شود.  
به گزارش هنر گیلان   پریسا کرمی روز یکشنبه در نشست مدیران این دو نهاد بمنظور افزایش همکاری ها افزود: تفاهم نامه همکاری مشترک میان ادارات یادشده و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی به امضای مدیران کل دو مجموعه رسید.
وی با بیان کارکردهای مشترک دو مجموعه، یکی از مهمترین نقاط مشترک کتابخانه های عمومی و سازمان فنی و حرفه ای را ارتباط دوسویه با مخاطبان و نیز رفع نیازهای اطلاعاتی و مهارتی عنوان کرد.
کرمی با اشاره به وجود ۸۳ باب کتابخانه عمومی زیر نظر نهاد کتابخانه ها در گیلان  انعقاد تفاهمنامه همکاری یادشده را مهم و در راستای هدفمند کردن زمینه مهارت آموزی در کتابخانه های عمومی عنوان کرد.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در این نشست با قدردانی از نگاه فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی در حوزه گسترش مهارت های تخصصی در کنار مقوله فرهنگ مطالعه،  به رویکرد تخصصی مجموعه فنی و حرفه ای در کشور اشاره کرد.
محمد حسینی با بیان اینکه موضوع اشتغال در کشور به عنوان یکی از مهمترین چالش های فراروی مسئولان و جوانان نیازمند توجه به مقوله مهارت  آموزی است بر ضرورت آموزش های همگانی با این هدف تاکید و آن را از وظایف اصلی و مهم سازمان خود برشمرد.
وی همچنین آموزش حضوری را از مهمترین چالش های پیش روی این دستگاه در دوره شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: در این دوره سخت با وجود مشکلات فراوان در حوزه  آموزش مهارت های مختلف، سعی کردیم دوره ها با ۵۰ درصد ظرفیت و نیز رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه انعقاد تفاهم نامه همکاری دو مجموعه، آینده روشن ایران اسلامی را در گرو همکاری های جدی همه دستگاه ها، نهادها و تشکل های مردم نهاد برای خدمت به مردم دانست.
   بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های مشترک در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت آموزی برای عموم جامعه هدف و فراهم کردن زمینه حضور کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی استان گیلان در برنامه های آشنایی با دوره های آموزشی مهارت فنی و حرفه ای از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک است.
  بیش از ۶۴ هزار نفر در ۱۰۴ کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان گیلان عضو هستند. همچنین گیلان دارای ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید