تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » "ستون فقرات" شاعرانه های بانوی گیلانی منتشر شد

"ستون فقرات" شاعرانه های بانوی گیلانی منتشر شد

Shokohi
Alireza
03 اسفند 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
" ستون فقرات" دهمین مجموعه شعر شکرانه معافی شاعر گیلانی شامل ۸۰ شعر سپید و کوتاه در ۸۹ صفحه انتشار یافت.            
به گزارش هنر گیلان این بانوی شاعر می گوید : شعرهای این کتاب عمدتا عاشقانه است. شعر هم مثل موسیقی غذای روح است.در مجموع با شعر راحت تر می شود زبان احساس را بیان کرد.
  "همیشه از درهای نیمه باز ترسیده‌ام /نمی‌دانم آمده‌ای /یا رفته‌ای…"
  شکرانه معتقد است :زبان احساس می‌تواند دنیای پیرامونمان را در عین بی‌رحمی تلطیف کند؛چه نویسنده‌ی شعر باشیم چه خواننده‌ی شعر.این مقوله می‌تواند ما را گاهی آنقدر به واقعیت نزدیک کند که دریچه‌های تازه‌ای به رویمان باز شود. و یا آنقدر در رویا غرقمان کند که برای لحظاتی از روزمرگی جدا بشویم و خیال‌پردازی کنیم.
  "بگذار شاخه‌ای شکست/ میان دست‌هایت باشم / نه جنگلی که از آن/ عبور هم نمی‌کنی "
  شکرانه معافی بانوی شاعر متولد بندرانزلی است؛ شهری با منظرگاه دریای نیلگون خزر و تالاب و لاله های تالابی و مرغان دریایی. اما از شمال کشور به جنوب کوچید و اکنون ساکن کرانه خلیج فارس است . معافی دارای  مدرک کارشناس ارشد حسابداری است .اما فعالیتهایش عمدتا فرهنگی و هنری است و سابقه مجریگری و گویندگی رادیو و تلویزیون در صدا و سیمای بندر عباس و کیش بین سال های ۷۵ تا ۸۵ را دارد.
  یک چتر باران یک آسمان عشق (سپید) ، رفت و آمد (سپید) ، هم‌اتاقی (ترانه)، مسلخ (ترانه)، گلوله‌ی زخمی (سپید)، حبس خانگی (سپید)و تکلیفمو روشن کن (ترانه) از کتابهای منتشر شده این بانوی شاعر است.
  در یکی از شعرهای اجتماعی این کتاب نیز می خوانیم : اینجا خاورمیانه است /سرزمین مین‌های کاشته شده /در نگاه کودکانش/بمب‌های چند ساله /در قلب زنانش/سرزمین تلاقی ِ آتش و گلوله و خون /در وجود مردانش /اینجا مرزها را رد خون تعیین می‌کند /و دست روی هر نقطه‌ای بگذاری /فریادی بلند است 
  //
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید