تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » در ارائه مجوز به نشریات، موافق یا مخالف دولت لحاظ نمی شود

در ارائه مجوز به نشریات، موافق یا مخالف دولت لحاظ نمی شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
 

در ارائه مجوز به نشریات، موافق یا مخالف دولت لحاظ نمی شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ارائه مجوز به نشریات، موافق یا مخالف دولت لحاظ نمی شود.

به گزارش هنر گیلان، علی جنتی چهارشنبه شب در جریان سفر به گیلان و در جمع خبرنگاران رسانه ها در رشت افزود: نشریات با متانت، وزین و به دور از رویه افراطی در کشور، با تیراژ بالا منتشر می شوند و این بدان معناست که مورد اعتماد مردم هستند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت صداقت و امانت داری در برخورد از سوی رسانه ها ادامه داد: رسانه ها نقش آگاهی دهنده دارند و به هیچ وجه نباید از دایره عدل ، انصاف ، صداقت و امانت داری خارج شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تجربه نشان داده است رسانه هایی که اصول یادشده را رعایت می کنند، بیشتر بین مردم جایگاه دارند و بر عکس، نشریات و روزنامه هایی که نوع عملکردشان افراطی و همراه با تندروی و برخوردهای نامناسب است، مورد اقبال مردم واقع نمی شوند.
وی گفت: افرادی که سخنی برای گفتن دارند و صاحب فکر و اندیشه هستند و یا ترجمه مفید و منطبق با قانون دارند، می بایست بدون خرده گیری بیجا، مجوز چاپ دریافت کنند.
جنتی افزود: تعداد عناوین کتاب در سال گذشته نسبت به سال ماقبل خود، حدود هشت هزار عنوان بیشتر بوده و این، نشان دهنده آن است که روحیه امیدی بین مولفان، مترجمان و نویسندگان بوجود آمده است.
وی اضافه کرد: در حوزه رسانه ها و مطبوعات نسبت به سال گذشته میزان مجوزهایی که در طول دو سال و نیم گذشته صادر شده، نسبت به دوره های پیشین، قابل مقایسه نیست و در دریافت مجوز موافق و یا مخالف دولت لحاظ نمی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با صدور مجوز برای پرواز همای - یکی از خوانندگان کشور که پیشتر مجوز اجرا نداشت - گفت: قرار نیست اگر شخصی در گذشته اشتباهی مرتکب شده، این لکه سیاه برای او تا ابد باقی بماند و از نظام اسلامی طرد شوند.
جنتی افزود: هنر انقلاب اسلامی این بوده که این افراد در خدمت نظام و انقلاب اسلامی بکار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه اجرای پرواز همای پس از سه روز توقف از سوی دادستانی، با بررسی های انجام شده، مجوز اجرا در تهران گرفت و امروز می تواند در هر جای کشور برنامه اجرا کند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید