تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اشغال بیش از نیمی از ظرفیت اقامتی گیلان در نوروز امسال

اشغال بیش از نیمی از ظرفیت اقامتی گیلان در نوروز امسال

Shokohi
Alireza
15 فروردین 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : ۵۳ درصد ظرفیت تاسیسات اقامتی استان در نوروز امسال توسط گردشگران و مسافران تکمیل شد.           به گزارش هنر گیلان    حمید رضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج میلیون و ۱۲۰هزار و ۵۷۷ مسافر از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و میزان اسکان در در مراکز اقامتی ثابت استان در مجموع ۳۲۶هزار و ۴۵۶ نفرشب اقامت بوده است.
وی همچنین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی که از ۲۷ اسفندماه ۹۹ آغاز شد تا سیزدهم فروردین ماه نزدیک به یک میلیون نفر از موزه ها، بناهای تاریخی، مراکز تفریحی، سرگرمی و جاذبه های گردشگری بازدید کردند.
آذرپور گفت: در ایام یادشده گردشگران خارجی نیز از سفر به گیلان امتناع نکرده و ۲۸۶ نفر از کشورهای آسیایی و اروپایی از جاذبه های گیلان بازدید کردند.
بر اساس گزارش و آمارهای اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، تعداد ۹۸۰ هزار و ۵۷۰ وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد و در همین بازه‌ی زمانی تعداد۸۹۹ هزار و ۹۴۹ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.
 استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای، جنگلهای هیرکانی، تالاب ها و مناطق دیدنی بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید