تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » تا 27 فروردین ماه؛ فرصت شرکت در چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تمدید شد

تا 27 فروردین ماه؛ فرصت شرکت در چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تمدید شد

Shokohi
Alireza
22 فروردین 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
فرصت شرکت در چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تا 27 فروردین تمدید شد. این جشنواره به همت دفتر تبلیغ و ترویج فعالیتهای قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود.                                                 
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با محوریت موضوعات مرتبط با قرآن کریم برگزار می شود و استفاده از ظرفیت خبر و رسانه برای جریان‏سازی و گفتمان‏سازی قرآنی در جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده بین تولیدکنندگان محتوای خبری در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمّی آثار با محوریت قرآن و عترت و فراهم آوردن بستری مناسب برای تعامل و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه رسانه‏ های دینی، قرآنی و معارف اهل بیت (ع) از اهداف آن است.
مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام و قرآن با ارائه‌ خبرهای صحیح با مضامین قرآن و عترت (ع)، گسترش و توجه ویژه به فعالیت‏ های مرتبط با حوزه خبر و رسانه در جهت توسعه فعالیت‏ های قرآنی، استفاده شایسته ‏تر از رسانه ‏های مکتوب و دیجیتال در اشاعه ارتباطات میان فرهنگی، ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات قرآن و عترت (ع) و تولید محتوا در این راستا، همگرایی و هم ‏افزایی ملی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی و رسانه ه‏ای قرآنی از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.
جامعه هدف چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات؛ خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه ‏ای، راهبران و فعالان فضای مجازی و شبکه ‏های اجتماعی، فعالان، موسسات و نهادهای تخصصی قرآنی و عموم علاقه‏ مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی می باشد.
موضوعات جشنواره کلیه موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه ‏های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را دربر می‏ گیرد که در بخش‏های زیر می ‏توان به آن‏ها اشاره کرد: 1) سبک زندگی اسلامی و قرآنی 2) وحدت اسلامی 3) انفاق و کمک‏های مومنانه 4) جهاد و مقاومت اسلامی 5) پوشش و عفاف 6) فرهنگ ولایت و مهدویت با بهره‏ گیری از آموزه‏ های قرآنی 7) مبارزه با ظلم و استکبارستیزی 8) آسیب‏های اجتماعی 9) آموزه‌های اخلاقی 10) قصص قرآن 11) ایثار و شهادت 12) سیمای پیامبر اسلام(ص) 13) نیکی به پدر و مادر و صله رحم 14) نماز و نیایش 15) آثار و برکات نیکی در زندگی مردم 16) کسب روزی حلال و معاملات اسلامی 17) توجه به محیط زیست
چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در بخش‌های؛ الف) بخش اصلی در شش رشته‏ سرمقاله و یادداشت ، گزارش (خبری یا توصیفی) ، مصاحبه ، خبر ، تیتر و عکس (در هر رشته، سه نفر برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.) و ب) بخش ویژه شامل تولیدات در حوزه چندرسانه ‏ای: انیمیشن ، موشن ‏گرافیک ، پادکست ، اینفوگرافیک ، طرح و تصویر، پوستر یا اعلان و کلیپ (در هر رشته یک اثر برتر و در مجموع شش نفر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.) برگزار می شود.
ثبت نام و ارسال اثر به این جشنواره تنها از طریق سامانه http://ayatlogin.farhang.gov.ir/Pages/login.aspx انجام می‌پذیرد. و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی https://ayat.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید