تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نمایشگاه عکس موبایلی در نگارخانه کوچه باغ انزلی

نمایشگاه عکس موبایلی در نگارخانه کوچه باغ انزلی

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نمایشگاه عکس موبایلی در نگارخانه کوچه باغ انزلی

نمایشگاه عکس موبایلی خشایار جوانمردی با عنوان سایه های سخنگو در نگارخانه کوچه باغ منطقه آزاد انزلی در معرض تماشا قرار دارد.

به گزارش هنر گیلان، در این نمایشگاه 30 قطعه عکس سیاه و سفید و رنگی در ژانر مستند اجتماعی حاصل دو سال پویش جوانمردی در کوچه پس کوچه های شهر رشت و اقلیم گیلان به مخاطبان ارائه شده است.
هنرمند از دریچه لنز دوربین موبایل صحنه هایی از زندگی مردم جامعه اش را به تصویر کشیده است.

بانوی سالخورده نشسته بر پلکان خستگی از تن می گیرد، مرد دست فروش با نومیدی چشم انتظار خریدار است، پیرمرد روستایی در کنار گاوش تماشاگر را به یاد مش حسن فیلم گاو مهرجویی می اندازد.
این نمایشگاه نخستین نمایشگاه عکس موبایلی در گیلان و از انگشت شمار نمایشگاههای عکس موبایلی در کشور است .

جوانمردی می گوید :سعی کردم با موبایل وارد فضای مستند اجتماعی شوم و چون محل زندگی ام گیلان و رشت است از همین فضاها عکاسی کردم .

وی که تاکنون از چندین جشنواره ایرانی و خارجی برنده جایزه شده خاطرنشان می کند که برای عکاسی خوب لزوما نیازی به دوربین گران نیست و دسترسی به فضاهای اجتماعی با موبایل راحت تر است.
جوانمردی در بیانیه نمایشگاهش آورده است : ابزار در تولید آثار هنری از دیرباز یکی از عناصر اصلی در زیبایی شناسی محسوب شده است.

به اعتقاد وی هرچند عکاسی ،هنری نوپا و نوظهور است، میتوان تاثیر دوربین های متفاوت را به عنوان ابزار در خروجی تولید شده و همچنین رویکرد موضوعی اثر ، یک مهم دانست.

وی می افزاید: با توجه به علاقه شخصی ام به ژانر مستند اجتماعی با رویکردی فرم گرا، تصمیم گرفتم با موبایل که در حال حاضر ساده ترین ابزار در عکاسی بشمار میرود تصاویری ثبت کنم.

این هنرمند عکاس ادامه می دهد : با گذشت زمان و سرعت عملی که دوربین های موبایل به ارمغان آوردند سعی کردم توجه بیشتری به فرم در عین پرداخت به روایت و هویت تصویر داشته باشم.
خشایار جوانمردی متولد مهر 1370 است .

عکسهای وی تاکنون در 31 نمایشگاه گروهی در هفت کشور، ایران، اسپانیا، چین، آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلیس در معرض تماشا قرار گرفته است.

او عضو سازمان جهانی عکاسی WPO با رتبه Advanced 2011-12 است و تاکنون برنده دو مدال طلا و یک مدال نقره در سه جشنواره PSA آمریکا 91 ، برنده جایزه پرفورمنس جشنواره عکس مستندچین HPA 94 ‎، برگزیده جشنواره عکس امارات92 و بسیاری از جشنواره های داخلی است./ایرنا
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید