تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » فعالان تئاتر گیلان به جشنواره نمایش های آئینی بپیوندند

فعالان تئاتر گیلان به جشنواره نمایش های آئینی بپیوندند

Shokohi
Alireza
08 اردیبهشت 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون هنری و امور سینمایی گیلان بیان کرد: فراخوان بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی صادر شده و فعالان تئاتر استان می توانند با حضور در این جشنواره آثار خود در این عرصه را در بعد ملی به نمایش بگذارند.            
به گزارش هنر گیلان   سید امیر مصباح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیستمین جشنواره نمایش های آئینی و سنتی در بخش‌های نمایش‌های تخت حوضی، مجالس شبیه خوانی، نمایش های عروسکی سنتی، بخش نقالی و روایت های ملی ، معرکه ها،آئین‌ها و بازی‌های نمایشی، جوانه های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) – (بخش ویژه استاد هنگامه مفید)، هشتمین  سمینار بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت:کانونِ نمایش‌هایِ آئینی و سنتیِ انجمن هنرهایِ نمایشی و اداره کل هنرهایِ نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گسترشِ زمینه‌های پژوهشی و اجرایی و ژرفکاوی در ریشه‌های نمایشِ ایرانی ، و نیز ثبت و حفاظت از کهن الگوهایِ نمایشیِ ایران زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای ارتقای تئاترملی؛ بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با اولویت نمایش‌های الهام گرفته از آثار «نظامی گنجوی» در مهر و آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند از شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برای ثبت تقاضای خود برای شرکت در بخش‌های مختلف به تارنمای ایران تئاتر مراجعه کنند.
مصباح در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به این موضوع که یکی از بخش‌هایی که بیش از سایر کسب و کارها در بحران شیوع کرونا دچار آسیب و مشکل اقتصادی شد، بخش‌های مختلف هنر اعم از سینما، تئاتر و نمایش و موسیقی است،افزود:سال گذشته ۵۶ نمایش در استان تولید و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۲۹۷ بار به اجرا درآمده‌اند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: ۲۲ آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی با مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سطح استان فعال هستند.
 ۲۵ سالن نمایش با ظرفیت شش هزار و ۶۶۹ صندلی در استان گیلان وجود دارد و ۵۲۹ هنرمند تئاتر در استان فعال هستند.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید