تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » یک مستند از آستارا به جشنواره بین المللی زمین راه یافت

یک مستند از آستارا به جشنواره بین المللی زمین راه یافت

Shokohi
Alireza
03 خرداد 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از راهیابی فیلم مستند «قصه‌های همیشگی» اثر بابک مجیدی از این شهرستان، به بخش مسابقه نخستین جشنواره بین‌المللی زمین خبر داد.            
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شاپور تشرینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ اثر مستند بلند، مستند کوتاه و پویانمایی به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال شده و در بخش مستند بلند، اثر مجیدی در ردیف ۱۹ اثر راه یافته به بخش مسابقات قرار گرفت.
وی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری انجمن تمدن سبز برگزار می شود و روز ۳۱ اردیبهشت علاوه بر معرفی برگزیدگان آن، کارگاه های آموزشی با موضوع حفظ محیط زیست از طریق سامانه اینترنتی " هاشور" به صورت رایگان برای مخاطبان پخش خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا بیان کرد: قصه های همیشگی با موضوع تهدیدات زیست محیطی تالاب استیل آستارا به سفارش خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده و تولید آن، یک و نیم سال طول کشیده است و علی اکبر نظری تهیه کننده، مینا خوشخویی نویسنده، جواد پروردگاری صدابردار و بابک مجیدی و معین سنجریان تصویربرداران آن هستند.
تشرینی ادامه داد: قصه های همیشگی در بهمن ماه از شبکه مستند پخش شد و لوح افتخار جشنواره سراسری عمار را کسب کرده است و تولیدات هنری با موضوع محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت برخوردار است.
 تالاب استیل آستارا با ۱۳۸ هکتار وسعت از جاذبه های گردشگری این شهرستان است و مجیدی متولد ۱۳۵۷، در سال ۸۳ به ساخت فیلم های مستند روی آورد و با ساخت مستند کوتاه نویز، نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار سومین جشنواره فیلم شهر شد و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چند جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و ۴۰۰ هنرمند در انجمن های هنری اداره ارشاد آن ساماندهی شده است.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید