تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل امور بانوان گیلان: قلم زدن در حوزه دفاع مقدس ایثارگری است/ تدوین بانک اطلاعاتی زنان نویسنده

مدیرکل امور بانوان گیلان: قلم زدن در حوزه دفاع مقدس ایثارگری است/ تدوین بانک اطلاعاتی زنان نویسنده

Shokohi
Alireza
04 خرداد 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل امور بانوان گیلان، قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را نوعی ایثارگری دانست و تصریح کرد: با همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی از زنان شاعر و نویسنده استان در حوزه ادبیات پایداری هستیم.                                
به گزارش هنر گیلان   زهرا یعقوب نژاد در مراسم تجلیل از نویسندگان زن حوزه دفاع مقدس استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۰ شهید گیلانی عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: هزار رزمنده گیلانی در حماسه فتح خرمشهر حضور داشتند و ۷۰ جانباز نیز تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.
وی کمیته زنان دفاع مقدس را یکی از کمیته های فعال شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان دانست و افزود: ویژه برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس گیلان در مناسبت های انقلاب در هشت محور شامل دیدار و سرکشی، تقدیر و تجلیل، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره و همایش، برگزاری نشست بصیرتی، خدمات رفاهی، برگزاری مسابقه و اجرای پویش برگزار می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به برگزاری کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده گیلانی در قالب همایش «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، عنوان کرد: در دوران همه گیری کرونا و محدودیت دید و بازدید حضوری، برقراری تماس های تلفنی با مادران و همسران شهدا را در دستور کار قرار دادیم.
یعقوب نژاد، قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را نوعی ایثارگری دانست و تصریح کرد: با همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی از زنان شاعر و نویسنده استان در حوزه ادبیات پایداری هستیم.
وی از شناسایی بیش از ۱۵۰ زن نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: آثار مکتوب ماندگاری دارد و شاعران و نویسندگان ما با زبان قلم معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند.
مدیرکل امور بانوان گیلان، تاریخ شفاهی را یکی از محورهای مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: زنان اهل قلم نسبت به ثبت و ضبط خاطرات و روایات مادران و همسران و خانواده های شهدا اهتمام داشته باشند و با نگاه ظریف و عاطفی خود به استخراج این گنجینه ها بپردازند تا بتوانیم میراثی ارزشمند برای آیندگان به یادگار بگذاریم.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید