تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » انتخابات! تبلیغات نامفهوم و نابسمان! به قلم : علیرضا شکوهی/

انتخابات! تبلیغات نامفهوم و نابسمان! به قلم : علیرضا شکوهی/

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
تبلیغات ، امروزه از خدمات به روز تر و نوین تری بهره گرفته است و با سال های گذشته و دوره های گذشته بسیار فاصله داشته و رو به پیشرفت می باشد.

بازهم انتخابات شورای شهر و روستا برگزار شد و با بدی ها و خوبی ها تمام شد! اما موضوعی که در دوره های قبل و حال پیداست موضوع تبلیغات باری به هرجهت توسط افراد نا آشنا و دلال های تبلیغاتی بوده است. متاسفانه افراد سودجو و منفعت طلب با عدم آگاهی در خصوص اصول و فنون تبلیغات در این بازه زمانی و در این عرصه ورود کرده و باعث ضرر و زیان های فراوانی به جامعه ، کاندیداها و مردم میشوند.

در این راستا کاندیداها با اعتمادبه نزدیکان خود آنها را واسطه قرارداده و برای تبلیغات از افراد نا آشنا و نا آگاه برای این کار حرفه ای استفاده می نمایند.درصورتی که هیچ آگاهی از قوانین مرتبط با تبلیغات انتخاباتی کشور نداشته و همچنین اصول اولیه تبلیغات درست را هم نمیتوانند اجرا نمایندو این بزرگترین معضل در جامعه اللخصوص شهرستان ها و روستاها محسوب می شود.

 تبلیغات ، امروزه از خدمات به روز تر و نوین تری بهره گرفته است و با سال های گذشته و دوره های گذشته بسیار فاصله داشته و رو به پیشرفت می باشد.

عکس های نا مفهوم و غیر مرتبط با تبلیغات انتخاباتی ، طراحی های غیر حرفه ای و روزمره، چاپ های بی کیفیت و بیش از اندازه ، استفاده نا درست از فضاهای تبلیغاتی ،فضای مجازی بی برنامه  در نتیجه آلودگی و خستگی و ناهنجاری اجتماعی در  شهر بوجود می آید!

نقش رنگ ها، رنگ لباس ها بسیار حائز اهمیت بوده و نگاه عکاس متخصص و کار بلد نقش بسزایی در این موارد خواهد داشت و به این نکته اشاره میکنم که عکاسی مجالس با عکاسی تبلیغاتی تفاوت بسیاری دارد که در نوع دیدگاه دو عکاس و کارشناس تبلیغاتی می توان نوع آن را تشخیص داد!  

یک متخصص تبلیغات یا یک مدیر تبلیغاتی باید بتواند در تمام مراحل انتخاباتی، کاندیدای مورد نظر را از هر لحاظ روحی ، روانی و کلیه امور دید و بازدید و تبلیغاتی ساپورت نماید، در غیر اینصورت نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و حتی رغبتی هم شهروندان به مطالب ارائه شده فرد مورد نظر نشان نخواهند داد!

مدیر تبلیغاتی باید از نظر تکنیک های تبلیغاتی و ایده پردازی و مشاوره و نخبه خبری و رسانه ای به روز بوده و یا باید از افراد متخصص این حرفه بهره ببرد و تیم تبلیغاتی داشته و امور را رصد نماید، در غیر اینصورت نمی تواند کمک شایانی به مخاطب خود نماید.

متاسفانه در این دوره از تبلیغات انتخابات شوراهای شهرو روستا به ندرت این موارد به چشم میخورد و اگر هم بود همه موارد یک نقص آشکاری را داشت! 

 از نظر لباس کاندیدا، عکاسی ، طراحی و چاپ و حتی کلیپ های تبلیغاتی و اللخصوص فضای مجازی به شدت ضعیف بوده و هیچگونه بار علمی و کاربردی نداشته است و نکته بارز آن در اینجاست که هیچ یک از نزدیکان کاندیداها نتوانستند جهت برنامه دادن در شهر های مختلف خود به کاندیداها کمک درستی نمایند و این بزرگترین ضعف کاندیداهای شورای شهر نیز بوده است! 

فکر می کنم بعداز سال ها برای بروز رسانی تبلیغات انتخاباتی باید سازماندهی اساسی صورت بگیرد و یکی از پیش نیاز های آن قانون گذاری بعد از احراز صلاحیت برای کاندیداها بوده و باید کاندیداها یک شرکت تبلیغاتی معتبر و با مجوز را برای کار تبلیغات خود درنظر گرفته و از آن بهره ببرند. این کار باعث عدم حضور دلالی و ایجاد اشتغال کار آمد و حذف آسیب های اجتماعی  ناشی از تبلیغات غلط ،و در نتیجه نتایج مثبت تری حاصل می شود.

تبلیغات یک اصل در انتخابات محسوب میشود ، و انتخابات یک رقابت سالم بوده و خواهد بود و باید با شیوه های درست و قانون کار آمد آن را در جهت پیشرفت شهر ها و روستاها هدایت نمود.نداشتن یک مشاور تبلیغاتی مجرب و متعهد در کنار کاندیدا ، می تواند ضررهای فراوان مادی و معنوی زیادی را به همراه داشته باشد!

عدم حضور مشاوران تبلیغاتی و کارگروه های تبلیغاتی متخصص که در حال فعالیت هستند در شهرداری ها و دهیاری های روستاها مشهود است و در نتیجه تبلیغات باری به هرجهت محیطی در شهرها باعث آسیب زدن فضاهای سبز و زیبایی بصری شهرها شده و برای مردم جلوه خاصی ندارد.

امروزه کانون های تبلیغاتی دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که فیلتر های مختلفی را جهت احراز شرایط طی نموده اند، و مدیران توانمند آن می توانند کمک شایانی را به کاندیداهای آینده نموده و حتی در حال حاضر به عنوان مشاوران و اتاق فکر شوراها و شهرداری ها ایفای نقش نمایند.

امید است با اصلاح این روند اشتباه تبلیغاتی ، شاهد پیشرفت و توسعه صنعت تبلیغات در همه رده های مختلف شغلی باشیم . 

به قلم: علیرضا شکوهی/


دسته بندی :  خبرها / مقالات
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید