تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مقابله با غیر مجاز سازی در مناطق باستانی گیلان

مقابله با غیر مجاز سازی در مناطق باستانی گیلان

Shokohi
Alireza
10 بهمن 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 مقابله با غیر مجاز سازی در مناطق باستانی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مقابله و برخورد با پدیده غیر مجاز سازی در مناطق باستانی استان خبر داد.
 به گزارش هنر گیلان، رضا علیزاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت و ساز در محوطه های باستانی و تاریخی، تابع ضوابط میراث فرهنگی است و نگاه فنی و حقوقی بر آن مترتب است.
وی اظهار کرد: دراین زمینه با الهام از پروژه توسعه هسته مرکزی رشت، شورای فنی درسطح ملی تشکیل شده و از این پس، همه ساخت و سازها در محوطه ها و سایت های باستانی بررسی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ساخت وسازهای غیر مجاز در مناطق باستانی آق اولر و مریان در تالش گفت: در راستای ایجاد ساخت و سازهای غیر متعارف، مشکلاتی برای مناطق گردشگری و ییلاقی آق اولر و مریان ایجاد شده که رفتار حقوقی دستگاه های اجرایی درباره ساخت و ساز در منطقه آق اولر باید مشخص شود.
علیزاده با بیان اینکه تصرف غیر ضابطه مند نباید در مناطق ییلاقی آق اولر و مریان اتفاق بیفتد، تصریح کرد: تمام افراد در عرصه حفظ میراث گذشتگان باید خود را تابع ضوابط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدانند.
وی بیان کرد: به هیچ عنوان خواستار ایجاد زحمت برای جامعه محلی و میزبانان این مناطق نیستیم اما باید با پدیده ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق باستانی جلوگیری کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار همکاری و تعامل فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این زمینه شد.
یک هزار و 30 اثر تاریخی در استان گیلان به ثبت رسیده است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید