تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » طنزپرداز و روزنامه نگار برجسته کشور: «گل آقا» مبتکر طنز اصیل بعد از انقلاب در ایران است

طنزپرداز و روزنامه نگار برجسته کشور: «گل آقا» مبتکر طنز اصیل بعد از انقلاب در ایران است

Shokohi
Alireza
01 آبان 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
طنز پرداز و روزنامه نگار برجسته کشور در اختتامیه جشنواره ملی «طنز پهلو» با تأکید بر حفظ طنز فاخر، گفت: «کیومرث صابری» گل آقا مبتکر طنز اصلی بعد از انقلاب در ایران است.            
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اختتامیه پنجمین دوره جشنواره «طنز پهلو» عصر پنجشنبه با حضور طنزنویسان و طنزپردازان برجسته کشور در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.
رضا رفیع طنز پرداز برجسته کشور در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناسایی جوانان مستعد در حوزه هنر، شعر طنز است.
وی با اشاره به جایگاه و شخصیت گل آقا و تأثیرات فراوان آن در حوزه طنز، افزود: طنز پهلو بهانه‌ای شد تا برای امسال پنجمین سال در زادگاه این هنرمند فقید حضور یابیم.
رفیع با بیان اینکه فومن جایگاه مردمی و فرهنگی دارد، گفت: نام گل آقا به عنوان آغاز کننده طنز اصیل بعد انقلاب شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات گل آقا حفظ طنز فاخر در همه زمان‌ها بود، تصریح کرد: وی همیشه بر استفاده از نیروی جوان تأکید داشت.
«گل آقا» از طنزپردازان تأثیرگذار در حوزه سیاسی بود
نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه «کیومرث صابری فومنی» معروف به «گل آقا»، اظهار کرد: شهرستان فومن همیشه مهد چهره‌های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی بوده است.
خلیل بهروزی فر به شخصیت ملی «گل آقا» در عرصه طنز و طنزپردازی اشاره کرد و گفت: زمانی وی مشاور فرهنگی شهید رجایی بود که بعد از ریاست جمهوری نیز ابقاء شد.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از هنر و ابزارهای هنری برای انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، اضافه کرد: همگان به ارادت رهبری نسبت به هنرمندان واقف هستند.
بهروزی فر با بیان اینکه «گل آقا» يک شخصیت خلاق و بنیانگذار طنز نوین بود، ادامه داد: «گل آقا» یکی از طنز پردازان تأثیرگذار در دوره معاصر و در حوزه سیاسی بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه وی با استفاده از طنز انتقادات خود از مسئولان را به ویژه در حوزه سیاسی بیان می‌کرد، تأکید کرد: گل آقا خدمت بزرگی در حوزه سیاسی با طنز پردازی هنرمندانه از خود به جا گذاشته است.
این مسئول در پایان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مدیون گل آقا است، افزود: قطعاً باید مسیر و راه گل آقا توسط جوانان دنبال شود.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید