تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » داوران نخستین جشنواره« فیلم کوتاه رشت» معرفی شدند

داوران نخستین جشنواره« فیلم کوتاه رشت» معرفی شدند

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
«نادر معصومی»، «رضا میرمعنوی» و «الهه گل محمدی» به عنوان داوران نهایی جشنواره« فیلم کوتاه رشت» معرفی شدند                                                 
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره ل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان «سیدامیر مصباح» با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «فیلم کوتاه رشت» اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوعات «شهروند و زیبایی‌های شهری»، «شهروند و مشکلات شهری»، «شهروند و قوانین شهری»، «شهروند و رعایت حقوق شهروندی» و «شهروند و آسیب‌های شهری» در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار می‌شود.
 
معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال علاقمندان از این جشنواره بیان کرد: ۷۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۴۳ اثر مربوط به بخش حرفه‌ای بوده و ۲۹ اثر نیز در بخش موبایلی است.
 
وی اعلام کرد:  ۳۴ اثر توسط داوران بازبین برای اکران در مرحله نهایی نخستین جشنواره فیلم کوتاه رشت برگزیده شدند.
 
مصباح با بیان اینکه «نادر معصومی»، «رضا میرمعنوی» و «الهه گل محمدی» داوری نهایی این جشنواره را برعهده دارند اظهارکرد: «نادر معصومی» زاده رشت، مستندساز و مدیر فیلم‌برداری سینماست که سه بار کاندیدای بهترین فیلمبرداری از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد. «چریکه هورام»، «رسم عاشق کشی»، «شب بخیر فرمانده»، «وقتی همه خواب بودند»، «جایی در دوردست»، «ژانی گه‌ل»،« نشانی»، «مرگ کسب و کار من است»، «تابو»، «دختری با شال قرمز» و «کار کثیف» از آثاری است که فیلمبرداری آن بر عهده معصومی بوده است.
 
وی با معرفی «رضا میرمعنوی» دکترای هنر با سابقه افزون بر ۵۰ سال فعالیت حرفه‌ای در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون یادآور شد: تولید بیش از ۶۰ فیلم مستند و داستان برای تلویزیون، کارگردانی و بازی در ۱۵۰ اثر نمایشی، تالیف چهار کتاب با عناوین «تاریخ تئاتر گیلان»، «تاریخ تئاتر رشت»، « کارگردانی به روش خودم» و «تنها دونده»، که در دست چاپ است، و مدرس دانشگاه از سوابق میرمعنوی در این حوزه است.
 
معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان «الهه گل‌محمدی» کارگردان، تهیه‌کننده، مجری طرح و نویسنده بیش از ۵۰ عنوان فیلم مستند، داستانی و نماهنگ و مدرس دانشگاه را دیگر داور این جشنواره خواند و بیان کرد: فیلم‌های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره از سه‌شنبه(۷ دی) به مدت سه روز در سال وارش مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت اکران می‌شوند.
 
وی اکران آثار برتر جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و برپایی کارگاه آموزشی با حضور مدرسان برتر استان را از برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد و اعلام کرد: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «فیلم کوتاه رشت» شنبه(۱۱ دی) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید