تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشن ثبت جهانی قاسم‌آباد گیلان روستای چادرشب‌بافی برگزار شد

جشن ثبت جهانی قاسم‌آباد گیلان روستای چادرشب‌بافی برگزار شد

Shokohi
Alireza
12 بهمن 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مراسم جشن ثبت جهانی قاسم‌آباد گیلان به عنوان روستای چادرشب‌بافی با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.            
به گزارش  هنر گیلان به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آیین جشن ثبت جهانی قاسم‌آباد گیلان به عنوان روستای چادرشب‌بافی عصر روز دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - همزمان با روز سوم  پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه در محل غرفه استان گیلان برگزار شد.
   در این مراسم که ولی جهانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و ستادی میراث فرهنگی نیز حضور داشتند، لوح ثبت جهانی قاسم‌آباد روستای جهانی چادرشب‌بافی رونمایی شد و معاون صنایع‌دستی کشور با جمعی از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی استان گیلان گفت‌وگو کرد.
   محمودیان، صنایع‌دستی استان گیلان را فاخر  دانست و از حمایت‌های این وزارتخانه از حوزه صنایع‌دستی خصوصا شهرها و روستاهای ملی و جهانی خبر داد.
   وی گفت: به‌ منظور حمایت هر چه بیشتر از شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی، در این دوره از نمایشگاه غرفه‌های ویژه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.
   همچنین در حاشیه این مراسم از مجموعه نرم‌افزارهای گردشگری شهر من رشت نیز با حضور معاون صنایع دستی کشور رونمایی شد.
   محمودیان همچنین در این مراسم از فرش دو رو منقش به نماد جام جهانی ۱۳۹۸ فرانسه که از سوی یکی از هنرمندان استان گیلان تهیه شده و قرار است به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ قطر اهدا شود، رونمایی کرد.
   روستای قاسم‌آباد استان گیلان سال ۱۳۹۸ به‌ عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی از سوی شورای جهانی صنایع دستی ( World Crafts Council) ثبت جهانی شده است.
   پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا فردا(سه‌شنبه - ۱۲ بهمن) دایر است.  علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.
   در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می‌شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.
   همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید