تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: اندیشکده استانی گام دوم انقلاب راه‌اندازی می‌شود احصای اولویت‌های فرهنگی گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: اندیشکده استانی گام دوم انقلاب راه‌اندازی می‌شود احصای اولویت‌های فرهنگی گیلان

Shokohi
Alireza
11 اسفند 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شش اولویت فرهنگی برای گیلان در سال ۱۴۰۱ احصا شده است، گفت: اندیشکده استانی گام دوم انقلاب به‌عنوان‌ اولین استان در گیلان راه‌اندازی می‌شود.                                                 
به گزارش  هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال جاری که با محوریت بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱ در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی در گیلان، گفت: برای نخستین بار اولویت‌های فرهنگی استان به صورت هماهنگ در ۱۷ شهرستان استان احصا می‌شود و شهرستان‌ها به بررسی این اولویت‌ها تا ۱۵ اسفند می‌پردازند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ شاکله نظام است و در منظومه فکری امامین انقلاب دارای جایگاه برجسته‌ای است، افزود: تحول و اصلاح فرهنگ همواره دغدغه مسئولان انقلاب و کارگزاران نظام بوده است به همین دلیل احصای اولویت‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

وی، احصای اولویت‌های فرهنگی را ترسیم نقشه راه فرهنگی استان در سال جدید دانست و اظهار کرد: این رویکرد تقویت کننده همگرایی مدیران، خادمین مردم  و جبهه متحد فرهنگی است. 

ثقتی با بیان اینکه مراقبت فرهنگی از اصلی‌ترین اجزای حکمرانی فرهنگی است، ضمانت اجرایی این رویکرد و مدیریت موضوعات فرهنگی توسط سازمان‌ها را از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه سازمان‌های فرهنگی باید اولویت‌های فرهنگی را سند راه فرهنگی بدانند، با انتقاد از عدم مشارکت دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی در دستور جلسات ماهانه تصریح کرد: اگر مشارکت اعضا را در مسیر فرهنگ نداشته باشیم، راه به جایی نخواهیم برد و اعضا شورا باید برای دستور جلسات راهکار اندیشیده و ارائه دهند.

وی، احصای شش اولویت فرهنگی برای سال ۱۴۰۱ را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک خان به‌منظور بزرگداشت و بازشناسی شخصیت میرزا، تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان به عنوان سند بالادستی و محوری، نقشه راه تقویت رویکرد عفاف و حجاب با رویکرد زیست عفیفانه و تاسیس رصدخانه فرهنگی استان در تالار مرکزی از جمله این اولویت‌هاست.

ثقتی، تقویت بعد اجرایی سند جامع قرآنی استان را از دیگر اولویت‌ها دانست و اذعان کرد: گیلان از استان‌های پیشتاز در تدوین این سند بوده اما در حوزه اجرا مغفول مانده است و در سال جدید با نگاه ویژه پیگیری خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، راه‌اندازی اندیشکده استانی گام دوم انقلاب را ششمین اولویت فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱ برشمرد و اعلام کرد: گیلان بعد از تهران اولین استان در راه اندازی اندیشکده خواهد بود.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید